يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۴
کد خبر: ۸۹۶۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
محمد صادق کوشکی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال مطرح کرد
نشست پیامدهای استفاده کودکان از فضای مجازی در حوزه تعلیم و تربیت با حضور محمد صادق کوشکی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست «پیامدهای استفاده کودکان از فضای مجازی در حوزه تعلیم و تربیت»، یکی از سلسله نشست‌های خانواده در حوزه رسانه‌های مجازی با محوریت تربیت به همت سازمان فرهنگی هنری روز چهارشنبه ۵ آبان در دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شد. 

در این نشست محمد صادق کوشکی، استاد دانشگاه درباره استفاده کودکان از فضای مجازی گفت: وجود اطلاعات زیاد در فضای مجازی باعث یک نوع سیری کاذب می‌شود و کودک حس می‌کند نیازی به کتاب خواندن ندارد. حتی بعضی از بچه‌ها می‌پرسند من چرا باید بروم مدرسه وقتی همه چیز در اینترنت هست؟

وی ادامه داد: یا بازی‌های رایانه‌ای را در نظر بگیرید که یک کودک پنج ساله تجربه کشیدن گلنگدن و شلیک و آدم کشتن را دارد، در حالی که در گذشته ممکن بود یک نفر در هیچ دوره‌ای از زندگی‌اش این اتفاق را تجربه نکند. در مورد رانندگی هم همین طور است. دانشمندان اعتقاد دارند خیلی از بچه‌هایی که بازی‌های رایانه‌ای پرهیجان انجام می‌دهند، شب خواب‌های پریشان می‌بینند. 

این استاد دانشگاه با اشاره به خطرات فضای مجازی عنوان کرد: از ۱۰-۱۱ سالگی که بچه‌ها جست‌وجو در اینترنت را یاد می‌گیرند، هر خطری ممکن است آنها را تهدید کند. فضای مجازی باعث شده کودکان تجربه‌هایی را زودتر از چیزی که باید کسب کنند. 

وی افزود: فضای مجازی خیلی گسترده است و انبوه اطلاعات در آن وجود دارد. فرد می‌تواند خیلی سریع اطلاعات را به دست آورد و در نتیجه بچه‌هایی که در فضای مجازی زیاد حضور دارند، عجول و کم صبر می‌شوند و به محض اینکه شکست بخورند، سرخورده می‌شوند. این عجول بودن باعث می‌شود مفهوم زمان برای کودک بی‌ارزش شود.

دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از ۳ تا ۷ آبان ماه در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در خیابان شهید بهشتی در حال برگزاری است و نشست‌های خانواده و سبک زندگی دیجیتالی همه روزه در طول برگزاری نمایشگاه در ساعات ۱۶ تا ۱۷ و ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰برگزار می‌شود.

نظر شما