شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۲
کد خبر: ۸۹۷۴۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
همزمان با ۱۳آبان برگزار می شود؛
همزمان با ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی، از خانواده شهیدان پالوده از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در ویژه برنامه روز فرهنگ تجلیل می شود.
تجلیل از خانواده شهیدان پالوده در روز فرهنگبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این ویژه برنامه با هدف تکریم و بزرگداشت خانواده معظم شهدا ، به همراه ثبت و ضبط خاطرات و زندگینامه ارزشمند شهدا و به منظورآشنایی نسل امروز با سیره اخلاقی شهدا با تاکید برسبک زندگی اسلامی ایرانی برگزار می شود و از خانم‌ها ثریا و شیرین پالوده خواهران شهیدان حاج حسین و حمید پالوده که از شهدای منطقه ۱۸در هشت سال دفاع مقدس هستند تقدیر خواهد شد.

در این ویژه برنامه که اعضای فعال کتابخانه فجر واعضای کانون ادبی این کتابخانه حضور خواهند داشت، ضمن معرفی و بازگویی خاطرات شهیدان پالوده ، وصیت های آنان خوانده وشخصیت شهیدان برای اعضای کانون در حضور خواهران شهدا بررسی خواهد شد.

شهید حسین پالوده در سال ۱۳۳۲ خانواده ای مذهبی در تهران به دنیا آمد. او در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد تا از آرمانهای نظام اسلامی دفاع کند. 
شهید پالوده حضوری دلاورانه در مناطق عملیاتی بویژه کردستان و جبهه جنوب داشت و از فرماندهان جنگ در منطقه کردستان بود که در یگان لشگر ۱۰سیدالشهداء انجام وظیفه می کرد. وی سرانجام در تاریخ ۱۰ اردیبهشت۶۲ در جریان عملیات بیت المقدس بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه سر به فیض والای شهادت رسید و به دیدار معبود خود شتافت.

شهید حمید پالوده برادر وی نیز در سال ۱۳۴۲چشم به جهان گشود در دوران نوجوانی و جوانی فعالیتهای فرهنگی و سیاسی داشت و با حضور مستمر در مسجد و نماز جماعت همراه با دیگر دوستانش به دفاع از آرمانهای انقلاب می پرداخت. او در بسیج هم حضور چشمگیری داشت. شهید پالوده به دلیل علاقه بسیاری که به امور نظامی داشت در سپاه و کمیته انقلاب اسلامی به خدمت مشغول شد. شهید پالوده در دوران جنگ تحمیلی حضور فعالی در جبهه های نبرد حق علیه باطل داشت و در آن زمان از طرف کمیته انقلاب اسلامی نقش بسزایی در عملیات مرصاد و هلاکت منافقین کوردل ایفا نمود. وی فرمانده کمیته منطقه قصرالدشت بود و نیز مسئول پشتیبانی اماکن را بر عهده داشت. وی در سال ۷۱ در عملیات مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در استان تهران به شهادت رسید.

ویژه برنامه روز فرهنگ و آیین تجلیل از خانواده شهیدان پالوده پنج شنبه ۱۳آبان ساعت ۹ صبح در کتابخانه فجر به نشانی یافت آباد ، ابراهیم آباد ، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی ، پارک مینا ، کتابخانه فجر میزبان علاقمندان است.
نظر شما