دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۰
کد خبر: ۸۹۷۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
فرهنگسرای بهاران در بیست و ششمین نشست از سری برنامه‌های «یک کتاب، یک نویسنده» به بررسی کتاب «هنر در گذر زمان» اثر «هلن گاردنر» با حضور کارشناسان محمد سالاروند و اکبرمخبری در کتابخانه بهاران می پردازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کتاب «هنر در گذر زمان هلن گاردنر» یکی از آخرین ویراست‌های کتاب معروف هلن گاردنر است که تاریخ هنر جهان و تحولات آن را به شیوه ای دقیق بررسی می‌کند. در این کتاب، آثار هنری مهمِ تاریخ هنر در بستر تاریخی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بررسی شده‌اند و وابستگی تنگاتنگ فرم و معنای آثار هنری با روزگارشان بازنموده شده است. 
  
هلن گاردنر از نویسندگان پرکار و قابل توجه در حوزه هنر است. وی در دانشگاه و انستیتو هنر شیکاگو به تدریس تاریخ هنر اشتغال داشت و کتاب ارزشمند و مؤثر وی به یک متن استاندارد آموزشی در آمریکا و بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل شده است. 

این کتاب برای اولین بار در سال 1926 منتشر شد و به لحاظ ویژگی‌های اختصاصی‌اش بین پژوهشگران، هنرمندان و دیگر مخاطبان تاریخ هنر جای خود را باز کرد. خانم گاردنر ویرایش سوم کتاب خود را کمی پیش از مرگش در سال 1946 تکمیل و ارائه کرد.

نشر آگه کتاب «هنر در گذر زمان گاردنر: تاریخ فشرده هنر جهان» را در شمارگان یک هزار و ۶۵۰ نسخه راهی بازار نشر کرده است.

از علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی دعوت می شود برای شرکت در این برنامه از موعد مقرر به کتابخانه بهاران واقع در میدان ابوذرف انتهای سجاد جنوبی، میدان بهاران مراجعه کنند.
شماره تماس 66231119 برای آگاهی بیشتر اعلام شده است.

نظر شما