شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۴
کد خبر: ۸۹۸۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
مراسم عزاداری امام حسین (ع) که از ۷ آبان به مدت ده شب در میدان امام حسین (ع) آغاز شده بود، شب گذشته پایان یافت و ویژه برنامه «جلوه سوگ» در این میدان ادامه دارد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید علیرضا فاطمیان‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگسرای شهر با اشاره به استقبال کم نظیر مردم از برنامه‌های این ۱۰ شب، افزود: برنامه عزاداری سید و سالار شهیدان از هفتم آبان ماه هرشب از ساعت ۲۱ با تلاوت قرآن و زیارت عاشورا آغاز می‌شد و با وعظ و خطابه و مداحی ادامه پیدا می‌کرد.

شب پایانی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان

وی در خصوص شب پایانی این مراسم که همزمان با شب شهادت امام حسن مجتبی (ع) اجرا شد، بیان کرد: در این شب حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور به وعظ و خطابه و آقایان بهمنی، هلالی و طاهری به مداحی پرداختند. همچنین محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هم به عنوان یکی از میهمانان ویژه حضور داشت.
 
شب پایانی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان

فاطمیان‌پور درباره ادامه اجرای برنامه در میدان امام حسین (ع) در شب‌های آتی گفت: تئاتر «گل سر» به یاد حضرت رقیه، بدرقه کاروان‌های عاشورایی، پرده خوانی و برپایی غرفه‌های فرهنگی و نمایشگاه کتاب از جمله برنامه‌هایی است که در این میدان اجرا خواهند شد.

شب پایانی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان

ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» برای دومین سال متوالی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ از ابتدای ماه محرم‌الحرام آغاز شده و تا پایان ماه صفر در میدان امام حسین (ع) ادامه خواهد داشت.

نظر شما