سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۳
کد خبر: ۸۹۸۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
جعفر توزنده‌جانی در برنامه «همسفر با کتاب» به نقد یکی از داستان‌های مجموعه «سومین کرانه رود» که برگزیده‌ای از بهترین نویسندگان آمریکای لاتین است، می‌پردازد.
توزنده‌جانی، داستانی از یک نویسنده آمریکای لاتین را نقد می‌کندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، داستان‌هایی که در مجموعه «سومین کرانه رود» آمده، بر اساس شیوه رئالیسم جادویی نوشته‌شده‌اند. شیوه‌ای که حالا دیگر طرفداران خاص خود را در جهان پیداکرده اما ریشه و اصل‌اش را باید همچنان در آمریکای لاتین جستجو کرد.

جعفر توزنده‌جانی در قالب برنامه «همسفر با کتاب» به نقد و بررسی داستان «دست سرگرد آراندا» نوشته آلفونسو ریس می‌پردازد. این داستان، یکی از آثاری است که در مجموعه «سومین کرانه رود» آمده، همچنین حاضران در این برنامه هم به نقد و بررسی این داستان و معرفی تازه‌های نشر در زمینه ادبیات داستانی می‌پردازند.

«سومین کرانه رود»، مجموعه ۱۲ داستان از ادبیات آمریکای لاتین را در برمی‌گیرد که با ترجمه مراد فرهاد پور و به همت انتشارات روشنگران و مطالعات زنان منتشرشده است.

برنامه «همسفر با کتاب»، امروز دوشنبه ۱۷ آبان ماه ساعت ۱۶ در خانه فرهنگ سلام برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی نارمک، خیابان گلبرگ شرقی بعد از تقاطع در دشت نبش کوچه شهید اکبری خانه فرهنگ و کتابخانه سلام مراجعه کنند.
نظر شما