دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۸
کد خبر: ۸۹۸۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
فرهنگسرای رسانه برای اولین بار در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با ارائه محصولات اینفوگرافی، تولیدات تلویزیونی، هفته نامه ایست رسانه‌ای و نمونه‌هایی از فیلم‌ها و مستندات حضور پیدا کرده است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهزاد تیمورپور سرپرست فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی در اشاره به حضور این فرهنگسرا در نمایشگاه مطبوعات گفت: امسال برای نخستین بار با موافقت و هماهنگی رییس سازمان فرهنگی هنری و معاونت فرهنگی سازمان فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به عنوان فرهنگسرای تخصصی حوزه رسانه‌ در سازمان فرهنگی هنری در نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا کرده است. 

وی با تاکید بر اینکه حضور در نمایشگاه مطبوعات تجربه بسیار خوبی برای فرهنگسراست، تصریح کرد:‌ اصحاب رسانه نسبت به حضور فرهنگسرای رسانه در نمایشگاه مطبوعات هم نظر بسیار مثبتی داشته‌اند که نشان می‌دهد جای این فرهنگسرا در نمایشگاه‌های قبلی خالی بوده است.
 
تیمورپور در خصوص اهمیت حضور فرهنگسرای رسانه در نمایشگاه مطبوعات ابراز کرد: با توجه به فلسفه تشکیل نمایشگاه مطبوعات در ۲۲ سال گذشته که صنف مطبوعاتی و رسانه‌ای کشور دور هم جمع می‌شوند، فرهنگسرای رسانه نیز که پاتوق مطبوعات و رسانه‌هاست باید در این جریان مهم فرهنگی- رسانه‌ای کشور حضور پیدا کند. 

وی با بیان اینکه حضور فرهنگسرای رسانه با توان کلی این فرهنگسرا فاصله دارد، ادامه داد: چنانچه ضعفی در حضور فرهنگسرای رسانه در نمایشگاه مطبوعات دیده می‌شود به دلیل اولین تجربه فرهنگسرا در نمایشگاه مطبوعات است که قطعاً در سال آینده با برنامه‌ریزی کامل‌تری در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با کیفیت بیشتر و قوی‌تر حاضر خواهیم شد.

بهزاد تیمورپور در ادامه به حضور وزیر ارشاد در غرفه فرهنگسرای رسانه اشاره کرد و افزود: علاوه بر وزیر محترم ارشاد که از حضور فرهنگسرای رسانه و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نمایشگاه مطبوعات تشکر کردند، شهرداران کلان شهرها از جمله شهردار اصفهان، استانداران مختلف نیز که در نمایشگاه حضور دارند به غرفه فرهنگسرای رسانه آمدند و علاقه‌مندی خود را برای همکاری با سازمان فرهنگی هنری ابراز می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که بسیاری از مسئولان نسبت به سازمان فرهنگی هنری اطلاعاتی کلی و خوبی دارند اما برای همکاری با سازمان فرهنگی هنری اطلاعات جزیی ندارند که حضور در این نمایشگاه در این زمینه نیز به ایشان کمک خواهد کرد و باعث معرفی بیشتر و دقیق‌تر سازمان فرهنگی هنری و همکاری مشترک در برنامه‌های آتی خواهد شد. 

سرپرست فرهنگسرای رسانه درباره فعالیت‌های این فرهنگسرا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات توضیح داد: تا پایان مدت زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات ۱۰ نشست تخصصی در حوزه انیمیشن و ادبیات داستانی و دو رونمایی را پیش‌بینی کرده‌ایم. نخستین انیمیشن یک دقیقه‌ای در حوزه آسیب‌های فضای مجازی با حضور مسئولان در نمایشگاه مطبوعات رونمایی خواهد شد. امید است که تا پایان نمایشگاه با دست پر خارج شویم. قطعاً سطح تعاملات ما بعد از این نمایشگاه دوبرابر خواهد شد و ظرفیت‌ سازمان فرهنگی هنری و فرهنگسرای رسانه در ارتباط با مخاطبان خود افزایش پیدا می‌کند.
  
وی افزود: با توجه به شعار امسال نمایشگاه مطبوعات که شفافیت و صداقت رسانه‌ای است، تا پایان نمایشگاه اولین جلسه از سلسله نشست‌های صداقت رسانه‌ای که دکتر صلاحی هم در فرهنگسرای رسانه به آن اشاره کردند، برگزار می‌شود. پس از آن نیز موضوع به صورت هفتگی در قالب نشست، میزگرد و مناظره و تولید محصول در فرهنگسرای رسانه ادامه می‌یابد.
  
فرهنگسرای رسانه در سالن اصلی در راهروی۲۷ با ارائه محصولات اینفوگرافی، تولیدات تلویزیونی، هفته نامه ایست رسانه‌ای، نمونه‌هایی از فیلم‌ها و مستنداتی که در فرهنگسرای رسانه تولید شده، حضور دارد. 
مطالب مرتبط
نظر شما