شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۴۷
کد خبر: ۸۹۹۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
خوشنویس ممتاز انجمن خوشنویسان ایران گفت: خط هر شخص نشانی از چگونگی فکر و اندیشه اوست و اینکه آدم عجول و یا صبوری است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «شکوفه اسدبیگی» در دومین برنامه تجلیل از فرهیختگان فرهنگ، در فرهنگسرای مهر گفت: خط و چگونگی نگارش شخص، تاثیر مستقیمی در زندگی انسان می‌گذراد و بهره‌مندی از خط خوب اکتسابی بوده و با تداوم در آموزش و تمرین به دست می آید.
سومین برنامه تجلیل از فرهیختگان حوزه فرهنگ منطقه ۱۹ با عنوان روز فرهنگ این بار به هنر خوشنویسی اختصاص داشت. 
این برنامه سه‌شنبه هجدهم آبان در کتابخانه فرهنگسرای مهر برگزار شد و در این برنامه از هنرمند خوشنویس «شکوفه اسدبیگی» تجلیل شد. 
«شکوفه اسد بیگی» دارای درجه ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران است. او بیش از ۱۱ سال است که به تدریس خوشنویسی مشغول است. به گفته اسدبیگی عمده کار وی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است. 
 
اسدبیگی درباره چگونگی آموزش خوشنویسی گفت: مشوق اصلی من عمویم بوده است که خودشان هم دارای درجه ممتاز خوشنویسی بودند. 
حدود 4 سال در انجمن خوشنویسان تحصیل کردم و هم اکنون نیز در دوره فوق ممتاز خوشنویسی آموزش می بینم. 
او درباره تاثیر خط خوب بر روحیه انسان، می گوید: معمولا هنرمندان از فکر آرامی برخوردارند و درمورد هنر خوشنویسی علاوه بر آرامش درونی، تمرین و پشتکار نیز لازم است. او توضیح داد: هنر خوشنویسی باعث آرامش ذهن می شود و هرچه تمرین بیشتر شود، در روحیه شخص نیز تاثیر مثبت بیشتری خواهد داشت. او گفت: روحیات آدم ها در خطشان نمود پیدا می کند و البته همه هنرها تاثیر مثبت در افراد دارد و متاثر از حال و هوای درونی افراد است. به گفته اسد بیگی، خط اکتسابی است و مداومت در تمرین آن باعث خوش خطی خواهد شد. او گفت: بهترین موقع برای آموزش خط از دوره ابتدایی است و به شخصه خطم را از تمرین زیاد دارم. 
اسدبیگی تنها برخورداری از استعداد را در آموزش هنر و خط کافی ندانست و اظهار داشت: خط هر آدمی نشانی از این است که چگونه فکر می‌کند و می‌اندیشد و تاثیر مستقیمی بر زندگی فرد دارد. 

نظر شما