دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۶
کد خبر: ۸۹۹۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ با برگزاری سوگواره کتیبه‌های حسینی همزمان با دهه دوم ماه صفر در میدان امام حسین(ع)، میزبان عاشقان و دلسوختگان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سوگواره کتیبه‌های حسینی از جمله برنامه‌های آئینی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ است که همزمان با ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سه بخش مجالس پرده‌خوانی و تعزیه‌خوانی «مصائب حضرت زینب(س)» و «حرکت اسرا از کربلا»، راویان مدرسه عشق و کارگاه نقاشی کودکان با موضوع واقعه عاشورا و شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) برگزار شده است.
  
فرهنگسرای فردوس چهارمین بخش از این سوگواره را از ۲۱ تا ۳۰ آبان‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۳ همزمان با دهه دوم ماه صفر، با برپایی غرفه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌کند تا ضمن گسترش فرهنگ عاشورایی، نسل جوان را با فلسفه این قیام بزرگ آشنا کند.
  
اجرای مسابقه کشتی نجات برگرفته از کتاب «پس از پنجاه سال پژوهشی تازه پیرامون قیام امام حسین (ع)» اثر مرحوم دکتر سیدجعفر شهیدی از جمله بخش‌های این سوگواره است.
  
همچنین در بخش دیگر از ویژه‌برنامه آیینی سوگواره کتیبه‌های حسینی، نمایشگاه هنری و مفهومی «خورشید و نی» به نمایش گذاشته می‌شود.
 
توزیع بروشور خطبه حضرت زینب(س)، نمایش کتیبه نقاشی شده توسط کودکان با موضوع واقعه عاشورا و شهادت حضرت علی‌اصغر(ع)، توزیع کاربرگ نقاشی میان کودکان و ... از دیگر بخش‌های این برنامه است.
 
همچنین همزمان با اجرای این برنامه، کارگاه هنری خوشنویسی با موضوع احادیث امام حسین(ع) توسط عباس صادقی از هنرمندان ممتاز خوشنویس کشورمان برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و یا با شماره 44058900 تماس بگیرند.
نظر شما