يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۵
کد خبر: ۸۹۹۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌کند
مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مرحله سوم طرح توانمندسازی مربیان و مدرسان مناطق ۲۲گانه و مراکز خاص را در رشته‌های آموزشی خانه‌های کودک، در تاریخ ۲۴ و ۲۵ آبان ماه برگزار می‌کند.
فاز سوم طرح توانمند سازی مربیان و مدرسان مناطق ۲۲ گانه و مراکز خاص
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در ادامه ارزیابی و پایش مربیان آموزشی، اداره امور مربیان مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در فاز سوم سنجش صلاحیت تدریس و تعیین رتبه‌بندی مربیان و مدرسان را به منظور ارتقای سطح دانش آنان، در ۱۲ گروه آموزشی به صورت متمرکز برگزار می‌کند.
  
رویا فتحی رییس مرکز آموزش گفت: با توجه به این که مربیان و مدرسان از جمله مهمترین عوامل تاثیرگذار در رشد فکری تربیتی و آموزشی و فرهنگی فراگیران است، زمینه ارتقای علمی و تخصصی و کسب مهارت‌های آنان با آموزش‌های مدون و برنامه‌ریزی شده فراهم شود. زیرا محور اصلی تحول و توسعه نظام تعلیم و تربیت بهبود کیفیت کار مدرسان و مربیان و شناخت ویژگی‌های آنها است.
 
وی افزود: مربیان به عنوان پایه‌گذاران اندیشه‌های علمی، مبلغان ارزش‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی به کودکان و نوجوانان است و حرف اول را در تربیت منابع انسانی می‌زنند و تاثیر بسیار مهمی در تربیت فراگیران دارند. بنابراین طبق اهداف و چشم‌اندازهای سازمان فرهنگی هنری در حوزه آموزش، تعیین سطح علمی – آموزشی و توانمندسازی و آموزش ضمن خدمت مربیان و مدرسان مراکز آموزش مناطق۲۲گانه و مراکز خاص از اولویت‌های موضوعی ۱۸گانه سازمان با هدف ارتقای اخلاق اسلامی و رفتار شهروندی و زیست‌‌شهری و همچنین توسعه و ارتقای سلامت اجتماعی است.
 
زهرا نوری رییس اداره امور مربیان مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری در همین خصوص بیان کرد: ضرورت آموزش صحیح مهارت‌های رفتاری و تخصصی مربیان باعث احیای وضعیت موجود نیروی انسانی آموزشی(مربیان و مدرسان) مناطق ۲۲گانه و مراکز خاص است بر همین اساس پیشنهاد می‌شود برای مربیان و مدرسان، علاوه بر دوره‌های مهارت تدریس و روش های جدید آموزشی، دوره مهارت‌های زندگی (فردی – اجتماعی) نیز پیش بینی و عملیاتی شود.

وی افزود: باتوجه به بررسی های به‌عمل آمده توسط اداره امور مربیان در سرفصل های آموزشی و بنا به نیاز مربیان به آموزش برای تمام سطوح، می بایست مربیان تحت آموزش ضمن خدمت قرار گیرند.

نوری گفت: از این رو مرکز آموزش طرح ساماندهی امورمربیان را با این رویکرد در سه فاز؛ "پایش و رصد امور مربیان مناطق ۲۲گانه به تفکیک دوره‌ها، «سطح بندی مقاطع تحصیلی و تدوین شاخص های انضباطی»، «برگزاری آزمون احراز صلاحیت تدریس» به همراه بازدید از مراکز آموزشی و بررسی وضعیت موجود برگزار می کند، که در نهایت آموزش ضمن خدمت در دو بخش عمومی و تخصصی همراه با صدور گواهینامه تهیه و برگزار خواهد شد.

نوری ادامه داد: این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه ۹۵ اجرا شده و اکنون فاز سوم آن با برگزاری آزمون های احراز صلاحیت تدریس و رتبه بندی مربیان و مدرسان در ۲۴ و ۲۵ آبان ماه برای مربیان خانه های کودک برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به مرکز آموزش واقع در خیابان کریم خان زند، بعد از تقاطع حافظ، نبش کوچه شهید گلابی، پلاک ۱۹۵، طبقه پنجم مراجعه کنند و با شماره تلفن ۸۸۹۰۹۵۱۴ تماس بگیرند.
نظر شما