يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۵
کد خبر: ۸۹۹۶۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان، مرحله داوری دومین «سوگواره عاشورایی» از ۲۲ تا ۲۶ آبان ماه در فرهنگسراهای شمال و شرق تهران به اجرا در می‌آید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ملوک سیدآبادی، رییس فرهنگسرای اخلاق و دبیر اجرایی سوگواره عاشورایی درباره دومین «سوگواره عاشورایی» به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: در این مرحله گروه‌های تعزیه دانش‌آموزی مناطق شمال و شرق تهران در حضور هیات داوران تعزیه شامل ابوالفضل منبت‌کار، سید محسن هاشمی و مجید خسروآبادی به اجرای تعزیه می‌پردازند و شاخص‌های ارزیابی گروه تعزیه کلام، آداب مجلس، موسیقی و هماهنگی گروه است.

به گفته دبیر اجرایی سوگواره، مرحله داوری در دومین دوره سوگواره در روزهای ۲۲ آبان ماه منطقه ۱۴، ۲۳ آبان ماه منطقه ۴، ۲۴ آبان ماه منطقه ۸، ۲۵ آبان ماه منطقه ۱۵ و ۲۶ آبان ماه منطقه ۱ برگزار می‌شود و گروه برتر دانش‌آموزی هر منطقه انتخاب می‌شود.

رییس فرهنگسرای اخلاق زمان برگزاری آئین اختتامیه و تقدیر از گروه‌های برتر سوگواره را روز چهارشنبه سوم آذر ماه اعلام کرد و گفت: این مراسم با حضور جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، روسای فرهنگسراها و مدیران مدارس برگزیده مناطق ۱، ۴، ۸، ۱۴ و ۱۵ در یکی از فرهنگسراهای شرق تهران برگزار می‌شود.

در دومین دوره سوگواره عاشورایی پس از اعلام فراخوان و انتخاب مدارس، ارزیابی دانش آموزان توسط استادان و کارشناسان تعزیه انجام شد و دانش آموزان دوره اول متوسطه پنج مدرسه انتخاب شدند که از اول تا ۲۰ آبان ماه تعزیه حضرت علی اکبر (ع) را فرا گرفتند و هر مدرسه نیز یک تعزیه برای دانش آموزان اجرا کرده است.

دبیرخانه دومین سوگواره عاشورایی در فرهنگسرای اخلاق واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار قرار دارد.
 

نظر شما