يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۷
کد خبر: ۸۹۹۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ و رییس فرهنگسرای بهاران برنامه‌های این مدیریت را در هفته کتاب و کتاب‌خوانی تشریح کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،‌ مهدی تقی‌نژاد، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۷ با اشاره به اهمیت کتاب به عنوان مهم ترین و بزرگترین محصول بشری گفت: کتاب بدون تردید سر منشاء همه تولیدات بشری است. به خاطر اهمیت کتاب و نقش آن در زندگی تمام روزها و هفته ها و ساعت ها به کتاب تعلق دارد. اما هفته پایانی آبان ماه به صورت نمادین به عنوان هفته کتاب نام گذاری شده تا توجه بیشتری بر آن شود. در تقویم به برخی از موضوعات یک روز اختصاص داده شده است اما به کتاب یک  هفته و این برمی گردد به اهمیت کتاب. 
 
تقی نژاد افزود: یکی از وظایف مهم مراکز فرهنگی توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است و ما سعی کرده ایم برنامه هایی را در این راستا طراحی و اجرا کنیم. 

نمایشگاه کتاب از ۲۴ آبان ماه در فرهنگسرای بهاران برگزار می شود. این نمایشگاه با ارایه کتاب‌های متنوع و تخفیف قابل توجه در خدمت شهروندان عزیز است. در کنار آن، نمایشگاهی از کتاب ساخته‌های دانش آموزان منطقه را داریم که نوجوانان علاقه‌مند به عنوان نخستین کتاب خود نوشته و به صورت کتاب عرضه کرده اند.
  
کارگاه شیوه های صحیح مطالعه (درست بخوانیم)، داستان‌سرایی نوجوان (کتاب خوانی)، معرفی و نقد و بررسی کتاب، کارگاه قصه‌گویی ویژه کودکان، مهارت های کتاب خوانی ویژه مادران و چهره به چهره با کتاب از برنامه های مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ است. طرح اهدای کتاب نیز از برنامه‌های این منطقه در هفته کتاب است. در طرح اهدا کتاب، با همکاری یکی از ناشران که از اعضای کانون ادبی فرهنگسرا است ۳ هزار جلد کتاب ادبی و شعر به فرهنگسرا واگذار شده که از طریق فروشگاه شهروند بهاران به شهروندان اهدا می شود. همچنین در این هفته از علاقه مندان به عضویت در کتابخانه، به صورت رایگان نام نویسی می شود.
 
تقی نژاد افزود: مسابقه مقاله نویسی «من اهل مطالعه نیستم» عنوان ویژه برنامه ای است که در سطح تهران برگزار می شود. در این مسابقه به چرایی و چگونگی کسانی می‌پردازد که حاضر به مطالعه نیستند و علاقه ای به مطالعه ندارند. این مسابقه می‌کوشد راهکارهای مناسبی برای توسعه کتاب خوانی در سطح جامعه بیابد.     

نظر شما