دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۸
کد خبر: ۹۰۰۱۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و فرهنگسرای اشراق برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در این منطقه را اعلام کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا زندوکیلی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴، با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب در جامعه برنامه‌های هفته کتاب در این منطقه را تشریح کرد: از مهمترین برنامه‌های این هفته نمایشگاه کتاب محمل سرخ در کتابخانه‌های منطقه است که در این نمایشگاه کتاب‌هایی با موضوع عاشورا و اربعین به نمایش گذاشته شده است.
 
وی در ادامه افزود: چشمه سار نور معرفی شاعر آیینی است که معرفی از کتاب چشمه سار نور نوشته محسن حافظی کاشانی با حضور نویسنده، تولد یک کتاب: کارگاه شیوه کتابخوانی برای کودکان، یک کتاب، یک نویسنده، رونمایی از کتاب معجزات حضرت زهرا «س» نوشته آمنه فیاض، ساعتی با کتاب در این برنامه کتاب نشان از بی‌نشان‌‌ها نوشته مقدادی اصفهانی توسط مخاطبان دورخوانی می‌شود، نجوای قلم، گلبانگ کودکی، نقد و نظر، به سوی نویسندگی، افسانه سرزمین من، بلند خوانی کتاب قلب کویر و نمایشگاه کتاب با مشارکت پخش ناشران  اشاره کرد.
    
وی بیان کرد: با نظر  به اینکه امسال بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی با ایام صفر و اربعین حسینی متقارن شده رویکرد برنامه‌ها عاشورایی است.
      
زند وکیلی افزود: کتاب آیینه تمام نمای زندگی است و کتابخانه اصل زندگی است که در آن تجارب و دانش دانشمندان گرد هم آمده و آماده انتقال به دیگران است. کتابداران موتورمحرکه زندگی در این مجموعه هستند و تمام تلاششان ارتقای کیفیت زندگی و تسهیل انتقال دانش و تجربیات از کتابخانه به افراد است؛ امید که این نماد و در متن قرار گرفتن کتاب، کتابخانه و کتابدار عمومیت یافته و تبدیل به اصل در جامعه شده و جایگاه بی‌بدیل آنها همواره رفیع باشد. 
نظر شما