دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۴
کد خبر: ۹۰۰۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری مطرح کرد
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از پایان ثبت نام طرح زیارت نیابتی اربعین با عنوان «جامانده» خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن  ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره ثبت‌نام زیارتی اربعین گفت: ثبت‌نام طرح زیارت نیابتی اربعین با عنوان «جامانده» به همت فرهنگسرای فناوری اطلاعات به دو صورت حضوری و اینترنتی در قالب ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» انجام شد.
  
وی به توضیح طرح «جامانده» پرداخت و گفت: بر اساس این طرح تمامی محبان و مشتاقان زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) که بعد مسافت مانع رسیدن ایشان به کربلای معلی و زیارت بارگاه منور امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) است، می‌توانستند برای تجدید میثاق با آن حضرت و یا طلب حوائج دنیوی و اخروی به صورت حضوری یا اینترنتی با مراجعه به سایت www.niyabati.ir  ثبت نام کنند و به زائران آن حضرت نیابت داده تا از جانب خود و یا بستگان (چه آنان که در قید حیاتند و چه آنان که به رحمت ایزدی پیوسته‌اند) زیارت کرده و دو رکعت نماز زیارت به جای آورند.
 
ناصری‌پور ادامه داد: ثبت نام از اول محرم آغاز و امروز ادامه داشت و در این مدت جمع کثیری از اقشار مختلف به خصوص شخصیت‌ها و هنرمندان در این طرح شرکت کردند. پس از جدا کردن اسامی زائران و نائبان با آنها از طریق تلفن و پیامک تماس صورت گرفت و به هم معرفی شدند.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا با ترویج این فرهنگ در سال‌های آتی‌، این طرح به صورت گسترده‌تری برگزار شود.
نظر شما