يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۱
کد خبر: ۹۰۱۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
فیلم «یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی چهارشنبه سوم آذر در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به نمایش در می‌آید و نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست نمایش و نقد و بررسی فیلم «یتیم‌خانه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان و کارگردانی ابوالقاسم طالبی که هم‌اکنون در سینماهای کشور روی پرده است، با حضور عوامل فیلم و خسرو معتضد، کارشناس مسائل تاریخی برگزار می‌شود.

این نشست چهارشنبه سوم آذر ماه ساعت ۱۵ در فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی به نشانی خیابان پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا برگزار می‌شود.

داستان این فیلم در سال ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ می‌گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند. قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۳۰۰ و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به‌ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش به سزایی دارد.
 

نظر شما