دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۳
کد خبر: ۹۰۱۲۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
نمایشگاهی با عنوان «ارتفاعات فراموشی» از تجربه‌های دیداری جمعه ۵ آذر در نگارخانه لاله گشایش می‌یابد.
نمایشگاهی از تجربه‌های دیداری در نگارخانه لالهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه «ارتفاعات فراموشی» عنوان نمایشگاهی است که آثار ۱۰ هنرمند را به انتخاب کیوان عسگری در قالب تجربه‌های دیداری ارائه کرده است. در بخشی از بیانیه نمایشگاه آمده است:

اثــر هنــری، واقعه‌ای اســت کــه از واقعیــت می‌گریزد. ایــن میــل مبهم به خلق کــردن، در مراحــل ظهــور و عبــور از لایه‌های ذخیــره شــده و فرامــوش شــده ذهن می‌گذرد، ضمیر پنهــان را در نوردیده، به حباب محافظش تلنگر زده، از آن می‌رهد و حقیقــت را آشــکار می‌سازد. نتیجــه و فرآینــد ِشــکل گیری اثــر هنــری از پیــش تعییــن شــده نبــوده و از جنبه‌های نهفتــه و بــه فراموشــی ســپرده شــده؛ ادراک حســی، احساســی و رفتــاری، در طــول دوره‌های زندگــی و تجربه‌های زیســتی هــر انســانی (به طــور کاملاً منحصربه‌فرد) ریشــه و مایــه می‌گیرد و در نهایــت آنچــه در حــوزه  خلاقیــت  و در حیطــه هنرهــای تجســمی و در طــول تاریــخ شــاهد آن بــوده و هســتیم؛ همانــا قــدم گذاشــتن در مســیر شــناخت و درک ماهیــت وجــودی، بــا اســتفاده از عالی‌ترین نــوع ابــزار خودشناســی یعنــی، هنــر است؛ کــه ایــن، مهم‌ترین دســت آورد زندگــی هــر انســان بــوده و خواهــد بــود، یعنــی: جســتجو در جهت کشف ماهیــت، موجودیــت و فردیــت انســانی.

در این نمایشگاه آثاری از مرضیه بقایی، هیدا اسحاقی، بصیرا بلبلی، نیلوفر دادرس، آوا زاغی، سپیده کاظمی، سوده کریمی، معصومه مقیمی، افسانه عقیلی و سمانه سمیره به نمایش گذاشته خواهد شد.

این نمایشگاه تا ۱۶ آذر از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹ به استثنای روزهای تعطیل ادامه خواهد داشت. نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، جنب هتل لاله قرار دارد و شماره تلفن ۸۸۹۶۰۴۹۲ برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام شده است.
نظر شما