يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۰
کد خبر: ۹۰۱۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
«یتیم‌خانه ایران» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابوالقاسم طالبی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان ساخته سال ۱۳۹۳ است که هرروز در ۲ ساعت ۱۸ و ۲۲ در سینمای فرهنگسرای گلستان به نمایش در می‌آید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» روایتی است از ثبت برگی از جنایات تاریخی بر ایرانیان. در این فیلم، نه از شاه خبری است و نه از دربار. قهرمانان فیلم، مردمی هستند که در آن زمان نان را با خاک اره می‌خوردند.

«یتیم خانه ایران» روایت‌گر اشغالگری انگلیس‌ها در ایران در بین سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ است. انگلیس به عنوان یکی از استعمارگران قرن بیستم، در جنگ جهانی اول، با وجود اعلام بی طرفی ایران، وارد ایران می‌شود. به دنبال اشغالگری انگلیس، قحطی بسیار بزرگی ایران را در بر گرفت. به طوری که به خاطر نقش‌آفرینی مستقیم اشغالگران انگلیسی، بیش از ۹ میلیون نفر نیمی از مردم ایران در اثر بیماری و گرسنگی جان باختند.
 
علاقه‌مندان برای تماشای این فیلم می‌توانند به نشانی نارمک، میدان هلال‌احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۸۱۴۴۴۷ تماس بگیرند.
نظر شما