شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۹
کد خبر: ۹۰۲۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
آیین رونمایی از کتاب لایکم کن با حضور مهناز فتاحی، نویسنده و جمعی از مخاطبان این اثر، امروز در کتابخانه آفتابگردان برگزار شد.
این کتاب را با ایمان و اعتقاد نوشتمبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در آیین رونمایی کتاب لایکم کن که یکشنبه ۱۴ آذر ماه با حضور جمعی از مخاطبان نوجوان این اثر برگزار شد، مهناز فتاحی درباره نگارش این رمان گفت: جرقه اولیه نگارش این کتاب، ۴ سال پیش به دنبال بحثی که میان مادر و دختری درگرفته بود، زده شد. آنها بر سر موضوع اینترنت بحث داشتند، پس از این ماجرا وارد فضای مجازی شدم؛ شدم دختری ۱۳ ساله و با نوجوانان صحبت کردم و از آنها خواستم که خاطراتشان را برای من بفرستند که در این کتاب از آنها استفاده کنم.

وی در ادامه افزود: لایکم کن، ماجرای دختر نوجوانی به نام رؤیاست که مشکلات مالی دارد. او ابتدا وارد یاهومسنجر بعد فیس بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌شود و دچار آسیب‌هایی می‌شوند. 

نویسنده رمان فرنگیس، درباره واکنش والدینی که این اثر را خوانده‌اند، گفت: وقتی کتاب را برای مادرها و نوجوان‌ها خواندم، متوجه شدم که با دنیای بزرگی مواجه هستم افراد مختلفی می‌توانند در داستان، خودشان را پیدا کنند. من این کتاب را با ایمان و اعتماد نوشتم. چندی پیش کتاب را به مادری دادم که بخواند و نظر بدهد. او به من گفت نیمه شب بود که کتاب را تمام کردم همان موقع پسر نوجوانم را از خواب بیدار کردم، بوسیدم، گریه کردم و گفتم فهمیدم تو پسر خوب منی. فهمیدم که بچه من می‌خواسته نوجوان باشد. 

وی در ادامه خطاب به مخاطبان نوجوانش گفت: بهترین مشاور شما پدر و مادرند. اگر در فضای مجازی اشتباهی، عکسی را منتشر کردیم و مشکلی پیش آمد، حتماً با والدین مطرح و از طریق پلیس فتا، اقدام کنید. سعی کنید که دوستی با دوستان مجازی هم حقیقی باشد و مراقب باشید که از شما سوء استفاده نشود.

فتاحی شماره تماس خود را به مخاطبان نوجوانش داد و از آنها خواست که خاطرات خود را برای او ارسال کنند تا در کتاب لایکم کن ۲ از آنها استفاده کند و در ادامه بخشی از کتاب را برای مخاطبانش خواند.

این نویسنده در پاسخ به پرسش یکی از مخاطبان درباره اینکه چطور بنویسیم که چاپ شود، گفت: برای مجله‌های رشد و کودک و نوجوان مطالبتان را ارسال کنید. در کلاس‌های داستان نویسی شرکت کنید. 

مرجان قدیانی، مجری-کارشناس این برنامه در این زمینه گفت: هرچه گنجینه لغاتتان را بالا ببرید بیشتر می‌توانید بنویسید. کسانی که دوست دارند داستان نویسی کنند، داستان‌هایشان را برای نویسنده ارسال کنند.
 
در پایان این نشست، فتاحی کتاب لایکم کن را برای مخاطبان نوجوانش که با وجود فرصت کوتاهی که کتاب در اختیارشان بوده، امضا کرد و با آنها عکس یادگاری گرفت. 


نظر شما