شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۸
کد خبر: ۹۰۳۵۷
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
برگزاری ویژه برنامه عید بیعت همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)
همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) و با هدف تبیین و ترویج فرهنگ انتظار و نیز تجدید عهد و پیمان با امام عصر (عج) ویژه برنامه عید بیعت از سوی فرهنگسرای خاتم (ص) برگزار شد.
منتظران ظهور با حضرت ولی عصر (عج) تجدید عهد کردندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ویژه برنامه عید بیعت غروب روز جمعه ۱۹ آذر برگزار شد، ابتدا نماز جماعت به امامت حجت الاسلام رجولی تهرانی امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) اقامه شد.

قرائت قرآن توسط یکی از قاریان ممتاز منطقه بخش بعدی مراسم بود و سپس حجت الاسلام درانی خطیب و سخنران در حوزه‌های دینی و مذهبی و مدرس حوزه و دانشگاه سخنرانی کرد. پس از سخنرانی حجت الاسلام درانی سوالاتی پرسیده شد که مخاطبان پاسخ دادند و جوایزی به رسم یادبود به آنان اهدا شد.

حجت الاسلام درانی در تعریفی از انسان منتظر، اظهار داشت: انسان منتظر شخصیتی است که بر اساس مبانی اسلام در جهت ارتقای سطح ظرفیت وجودی خود و گسترش سطح مقاومت در مقابل بحران‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی زیست محیطی تلاش کند. انسان منتظر باید بتواند در مقابل آلودگی‌های اخلاقی جامعه عصر غیبت مقاومت کرده و الگویی برای دیگر انسان‌ها شود.

وی افزود: انتظار ظهور منجی عالم بشریت یکی از شاخص‌های ایمان و بندگی شیعیان است، دوران امامت حضرت در دو مقطع غیبت صغری (نزدیک به ۷۰ سال) و غیبت کبری می‌باشد که تا کنون به اذن و اراده حق تعالی در پس پرده غیبت رقم خورده است. طبق فرمایش حضرت علی علیه‌السلام حجّت الهی، همیشه روی زمین هست و با وجود امام و حجّت الهی و دین اسلام، باید به تکالیفی که از سوی دین ابلاغ شده، عمل شود.

حجت الاسلام درانی ادامه داد: ایدهٔ ظهور موعود بزرگ عقیده‌ای است که پیروان ادیان سه گانهٔ ابراهیمی و بخش چشم گیری از سایر ملل به آن ایمان داشته و دارند. یهودیان مانند مسیحیان که به بازگشت عیسی (ع) معتقدند به ظهور یک منجی می‌اندیشند. علی رغم وجود مذاهب مختلف اسلامی و تفاوت‌های عقیدتی ناشی از آن، همهٔ مسلمانان طبق بشارت رسول اکرم (ص) به ظهور امام مهدی (ع) در آخرالزمان اعتقاد راسخ دارند. در مصداق آن میان مسلمانان و دیگران اختلافاتی وجود دارد، لیکن تمامی امّت اسلامی بر این باورند که اسم مبارک وی «محمّد» و لقب او «مهدی» است.

وی در پایان سخنان خود نسل جوان را به حرکت در مسیر امام مهدی (عج) دعوت کرد و گفت: راه رستگاری و بندگی همین مسیر انتظار و فرج مولا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

ویژه برنامه عید بیعت روز جمعه ۱۹ آذر همزمان با نهم ربیع الاول سالروز امامت حضرت ولی عصر (عج) بعد از نماز مغرب و عشا با حضور شهروندان نمازگزار در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شادآباد منطقه ۱۸ برگزار شد.
نظر شما