دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۲
کد خبر: ۹۰۳۸۷
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
به همت کانون ترانه مهر در فرهنگسرای ابن‌سینا
مراسم رونمایی از کتاب «بی دل هوا»، نوشته زهرا سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون با حضور هنرمندان در فرهنگسرای ابن سینا برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتاب «بی دل هوا» نوشته زهرا سعیدی، نویسنده و بازیگر و مجموعه شعر «از سرم می‌پرد پرنده شدن» نوشته مریم جاویدپور با حضور جمعی از هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون به همت کانون ترانه مهر در فرهنگسرای ابن‌سینا رونمایی شد.

در ابتدای مراسم مریم جاویدپور درباره کتاب خود گفت: با خواندن این مجموعه شعر شاید قضاوت شما بر این باشد که شاعری این شعرها را سروده که شعر برایش تفنن بوده، اما این گونه نیست. من با شعر نفس می‌کشم، به شعر عشق می‌ورزم و از سرودن شعر خود را شناختم و پیدا کردم.
 
پس از سخنرانی مریم جاویدپور کلیپی از مجموعه اشعار وی پخش شد. سپس استاد بهمن زدوار و حسین آهی به نقد و بررسی مجموعه شعر «از سرم می‌پرد پرنده شدن» پرداختند.

در ادامه مراسم زهرا سعیدی نویسنده کتاب «بی دل هوا» درباره کتاب خود گفت: من یک شیرازی هستم و کتاب بی دل هوا درباره جنگ‌زده‌هایی است که به شیراز پناه آوردند. بی دل هوا نام شخصیت زنی است که سرگذشت او را در این کتاب باید خواند و قضاوت کرد.

بعد از آن صادق صفایی بازیگر سینما و تلویزیون درباره این کتاب گفت: من فرد سخت‌گیری در خواندن کتاب هستم و زمانی که این کتاب را مطالعه کردم متوجه شدم این کتاب با هوشیاری و دقت تمام نوشته شده و خواننده را وادار می‌کند آن را به اتمام برساند. در این کتاب با ظرافت تمام قسمت‌هایی از طنز وارد کار می‌شود و زمانی که خواننده آن را می‌خواند، گاهی خواه ناخواه می‌خندد. نویسنده از ورای کلمات دارای پیام شفاف است و نشان می‌دهد یک زن نویسنده کتاب است. زیرا یک زن همیشه در مقابل جنگ تحمل می‌کند و به دنبال صلح است. 

مهوش صبرکن، فرخنده فرمان آرا و افسانه ناصری از جمله مهمانان ویژه این برنامه بودند. برنامه با خوانندگی حسین مکی و دوتار نوازی و شعرخوانی اعضای کانون ترانه مهر به پایان رسید.
 

نظر شما