چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۱
کد خبر: ۹۰۶۷۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
همایش تجلیل از نخبگان با حضور شهردار منطقه ۲۱ روز سه‌شنبه هفتم دی ماه برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همایش تجلیل از نخبگان و پژوهشگران برتر منطقه ۲۱ به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه و با همکاری مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ در سالن سینما ققنوس برگزار شد. در این مراسم که خانواده برگزیدگان منطقه هم حضور داشتند، جمال بافرانی، شهردار منطقه از رویکرد شهرداری تهران نسبت به استفاده از طرح‌های نخبگان و همچنین همکاری با دانشگاه‌ها سخنانی را مطرح کرد.

در این همایش که شامل بخش‌های متنوع هنری مانند اجرای موسیقی زنده توسط گروه هنری «آوای صبا» بود، از ۱۸ پژوهشگر و همچنین پنج مخترع برتر منطقه تجلیل شد. مخترعان و پژوهشگران جوانی که از طریق سراهای محله منطقه ۲۱ شناسایی و به معاونت اجتماعی فرهنگی منطقه معرفی شدند. نکته قابل تأمل در خصوص این نخبگان جوان، حضور مخترعانی با بیش از ۱۳۰ اختراع و یا مخترع جوانی بود که موفق به کسب رتبه برتر جهانی در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ شده بود. همچنین مخترع جوانی که ثابت کرده بود سال‌ها معلولیت او نتوانسته در برابر پیشرفت و حضورش در میان نخبگان سدی شود.

در این مراسم همچنین از کتاب «نیم رخ محله»‌ رونمایی شد. کتابی که طبق شیوه‌نامه ارائه شده شهرداری تهران به مناطق ۲۲گانه، اجرایی شدن آن در دستور کار شهرداری‌های مناطق قرار گرفته است. «نیم رخ محله» که به اهتمام اداره مطالعات اجتماعی منطقه گردآوری شده، معرف تمامی مراکز و ظرفیت‌های مذهبی، اماکن تفریحی و همچنین اماکن و مراکز تاریخی و اجتماعی منطقه است. در این کتاب البته سمن‌های (سازمان‌های مردم‌نهاد) منطقه که ارتباط و همکاری‌های تنگاتنگی با معاونت‌های شهرداری منطقه دارند هم معرفی شده‌اند.
نظر شما