دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۳
کد خبر: ۹۰۶۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
در راستای شهر دوستدار کودک راه‌اندازی شد
«سرای خلاقیت کودک و نوجوان» در زمینه سنجش و آموزش و رشد خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان به عنوان یک الگوی خلاق و پیشرفته آموزشی در فرهنگسرای ملل راه‌اندازی شده است.
سرای خلاقیت خلاقیت کودک و نوجوان در فرهنگسرای مللبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عبدالرضا کردی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱، و رییس فرهنگسرای ملل از اجرایی شدن طرح «سرای خلاقیت کودک و نوجوان» خبر داد و گفت: یکی از اقدامات مهم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای شهر دوستدار کودک، طراحی و تاسیس سرای خلاقیت کودک و نوجوان است که ماه گذشته این واحد در فرهنگسرای ملل منطقه ۱ آغاز به کار کرده است.

وی افزود: این مرکز خدمات تخصصی در زمینه سنجش و آموزش و رشد خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان را با حضور ۱۴مربی تخصصی دوره دیده ارائه می‌دهد. 

کردی درباره گزینش مربیان بیان کرد: این ۱۴ نفر از بین مربیان سازمان فرهنگی هنری که دوره‌های تخصصی خلاقیت و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان را گذارنده و مربیانی که دارای کارت مربی‌گری خلاقیت کودکان و نوجوان هستند، انتخاب شده و فعالیت می‌کنند.

 وی افزود: همچنین در کنار آنها هشت روانشناس کودک و نوجوان حضور دارند که در سنجش و ارزیابی خلاقیت کودک و نوجوان برای مربیان و والدین خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ بیان کرد: سرای خلاقیت کودک و نوجوان  منطقه ۱ به عنوان الگوی خلاق و پیشرفته آموزش‌های خلاق کودکان و نوجوانان در شهر تهران است؛ در مدت فعالیت یک ماهه این طرح مراکز مختلفی همچون موسسه تحقیقات تربیتی، روانشناسی و اجتماعی دانشگاه خوارزمی از این طرح حمایت و طی نامه‌ای رسمی از ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به خاطر  اقدام ارزشمند علمی و شاخص در حوزه خلاقیت کودک و نوجوان تقدیر و تشکر کردند.

عبدالرضا کردی در خصوص مباحث قابل ارائه در کارگاه‌های سرای خلاقیت گفت: کارگاه‌های تخصصی «هوش خلاق»، «خلاقیت کلامی»، « خلاقیت تجسمی-فضایی»، «خلاقیت هیجانی»، «خلاقیت منطقی- ریاضی» و «خلاقیت اجتماعی» برای کودکان و نوجوانان توسط مربیان نخبه فرهنگی هنری که دارای کارت مربیگری خلاقیت کودکان و نوجوان هستند ارائه می‌شود.

رییس فرهنگسرای ملل در پایان گفت: مدارس استان‌های مختلف همچون خراسان رضوی، سمنان و مرکزی طی نامه رسمی خواستار الگوبرداری از این طرح شده‌اند.

نظر شما