دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۱۶
کد خبر: ۹۰۹۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۳
معاون اجتماعي و فرهنگي وزارت كشور اظهار داشت: در بخش پيشگيري از آسيب‌ها و توسعه سرمايه اجتماعي، مهمترين برنامه ملي، آموزش‌ آداب و مهارت‌هاي زندگي است.
به گزارش شهر، به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، عليرضا افشار در نشست تخصصي " آداب و مهارت‌هاي زندگي با رويكرد ديني كه با حضور بالغ بر 30 نفر صاحبنظران حوزه و دانشگاه و كارشناسان سازمان‌هاي ذيربط در موسسه امام خميني ( ره) در شهر قم " تشكيل شد، با اشاره به تنوع و پيچيدگي بالاي مباحث اجتماعي و ارتباط تنگاتنگ مسائل اجتماعي و فرهنگي بويژه در بخش پيشگيري از آسيب‌ها و توسعه سرمايه اجتماعي، مهمترين برنامه ملي در حوزه اجتماعي را آموزش آداب و مهارت‌هاي زندگي دانست و تاكيد كرد: اين برنامه بايد در دو فاز بررسي متون و شيوه‌هاي اجرايي سطوح مختلف سني دنبال شود. وي بر لزوم آموزش مهارت‌هاي زندگي براي افراد در آستانه ازدواج و نيز خانواده‌ها توسط انجمن اولياء و مربيان تاكيد كرد. حجت الاسلام بي ريا مشاور رئيس‌جمهور در امور روحانيت نيز با اشاره به نقش‌هاي مختلفي كه انسان در طول زندگي در اجتماع و خانواده جهت رسيدن به كمال انساني و امتحانات الهي عهده‌دار مي‌شود بر لزوم تجهيز شدن فرد به مهارت‌هاي زندگي در انجام امور فردي و مديريت زندگي شخصي تاكيد كرد و اظهار داشت:با آموختن طيف وسيعي از اين مهارت‌ها مي‌توان حياتي طيبه را به بشر نويد داد. وي در ادامه با تاكيد بر اينكه مهارت‌هاي زندگي توليد شده در غرب بر مباني و آموزه‌هايي چون تضعيف پيوند‌هاي خويشاوندي و فروپاشي خانواده مبتني است، تصريح كرد: اين مباني با آموزه‌هاي جوامع اسلامي كه مبتني بر تقويت پيوندهاي خويشاوندي و تحكيم بنيان خانواده است تناقض دارد و لازم است از منابع غني فرهنگ اسلامي و ديني به منظور استخراج مهارت‌هاي زندگي از اين ذخاير پرمايه بهره گيري شود. معصومه صادقي مشاور وزير و مدير كل دفتر امور بانوان وزارت كشور، نيز طي سخناني در اين نشست با بيان اينكه با توجه به پيشنهاد مطرح شده از سوي اعضاي جلسه در خصوص شيوه‌هاي جديد آموزشي لازم است ابتدا شوراي نيازسنجي و تعيين محتوي ايجاد گردد، اظهار داشت: بايد بر اين اساس كتب موجود در بحث مهارت‌هاي زندگي مورد نقد و بررسي قرار گرفته و بهترين آنها معرفي شود و گروهي نيز براي شيوه‌هاي آموزشي و تبليغي در مقاطع مختلف تحصيلي از مهد كودك تا پايان تحصيلات دانشگاهي تشكيل شود. وي از دستگاه‌هاي اجرايي و مسئول در امر آموزش مهارت‌هاي زندگي درخواست كرد به منظور بهره مندي از تجربيات، و نظرات كارشناسي پيشنهادات خود را از طريق اداره كل امور بانوان وزارت كشور براي هيات علمي اين طرح ارسال كنند.
نظر شما