دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۳
کد خبر: ۹۱۰۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان (عج) از برگزاری یادواره ۴۰ شهید دفاع مقدس با عنوان «دیده‌بان» در این مسجد خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام رضا فیاضی، امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به برگزاری یادواره «دیده‌بان» گفت: سی‌امین یادواره ۴۰ شهید دفاع مقدس مسجد صاحب‌الزمان (عج) از روز شنبه ۹ بهمن ماه تا پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه در این مسجد برگزار می‌شود. ما هر سال یادواره‌ای درباره شهدای دفاع مقدس طراحی می‌کنیم و آن را متناسب با هر سال نامگذاری می‌کنیم. معمولاً در مهر ماه کار را آغاز می‌کنیم و با همکاری نهادهایی مانند سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مراحل اجرایی می‌رسیم.  
 
وی افزود: در سال‌های قبل این یادواره با عناوینی مانند «خط‌شکن»، «زاویه دید»، «معبری در کویر»، «کوله پشتی» و... برگزار شد و عنوان امسال یادواره «دیده‌بان» است. در یادواره امسال می‌خواهیم به دیده‌بانانی بپردازیم که در میدان جنگ اگر گرای درست می‌دادند، عملیات توفیق خیلی خوبی داشت و اگر نه زحمت رزمندگان هدر می‌رفت. دیده‌بان در جنگ و به طور خاص در دفاع مقدس نقش‌آفرینی زیادی داشت، به‌ویژه زمان‌هایی که گرفتار می‌شد و گرای خودش را می‌داد. یا مواقعی که دیده‌بان در یک هوای گرم ۵۰ درجه باید در یک صحرای رملی می‌ماند تا معبر باز کند. کار دیده‌بان از نظر جنگی بسیار حساس است.  
 
فیاضی ادامه داد: در شرایط فعلی جامعه، ما به عنوان نهادهای فرهنگی باید به صحنه نگاه کنیم و به رسالتی که داریم، پایبند باشیم. دیده‌بانی در شرایط امروز این است که هر کسی اول از همه خودش را ببیند و بعد مسئولیتش را نگاه کند تا بداند وظیفه‌اش چیست و کجای کار است. امروز هر چقدر رصد کنیم و درست گرا بدهیم، کارهایمان به ثمر می‌نشیند، و گر نه زحماتمان اثری نخواهد داشت. 

وی درباره نمایشگاه دیده‌بان عنوان کرد: از روز شنبه ۹ بهمن ماه تا چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه نمایشگاه «دیده‌بان» در حیاط و شبستان مسجد صاحب‌الزمان (عج) آماده بازدید است. تزیین خیابان به مناسبت دهه فجر، حماسه حضور تجلی ظهور، مسجد سنگر است و دیده‌بان در شاخه‌های ایمان، ولایت، مدافعان حرم، بصیرت، فتنه، نفوذ و اشرافی گری از محورهای این نمایشگاه است. 

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان (عج) در پایان گفت: پنجشنبه ۱۴ آبان بعد از نماز مغرب عشا نیز همایش «دیده‌بان» برگزار می‌شود که حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی سخنران و حاج مهدی سماواتی مداح آن هستند. همچنین یک دیده‌بان دوران دفاع مقدس سخنرانی می‌کند و برای حاضران در مراسم از خاطراتش می‌گوید. 

علاقه‌مندان برای حضور در یادواره «دیده‌بان» می‌توانند به مسجد صاحب‌الزمان (عج) واقع در میدان سبلان، ابتدای جانبازان غربی، خیابان شهید حیدری مراجعه کنند.  
 

نظر شما