چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۱
کد خبر: ۹۱۱۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کانون آهسته‌گامان ایرانیان، یکشنبه ۱۰ بهمن ماه چهارمین و آخرین کارگاه «تئوری انتخاب در خودشناسی و واقعیت درمانی» را در فرهنگسرای فردوس برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کانون آهسته گامان ایرانیان با فعالیت در زمینه‌های مختلف توانمندسازی و ارتقای ظرفیت فکری و روحی والدین، فرهنگ‌سازی و اصلاح نگرش جامعه نسبت به معلولیت و احقاق حقوق اقدام به برگزاری سلسله نشست‌های خودشناسی و نقش آن در مسئولیت‌پذیری و شادمانه زیستن طی چهار جلسه با حضور مهدی حاج اسماعیل، استاد دانشگاه فرهنگیان و مشاور خانواده کرده است.
 
چهارمین و آخرین جلسه از کارگاه آموزشی تئوری انتخاب در خودشناسی و واقیعت درمانی ویژه والدین کودکان با نیازهای ویژه، روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.

حاج اسماعیل در این جلسه با اشاره به هدف اساسی واقعیت درمانی گفت: از اهداف اساسی واقعیت درمانی، یافتن شیوه‌های مؤثر به منظور رفع نیازها و یادگیری شیوه کنترل زندگی می‌باشد. هدف باید در چارچوب واقعیت برای ارضای نیازهای اساسی باشد. دو نیاز اساسی انسان در نظریه واقعیت درمانی، تبادل عشق و محبت و احساس ارزشمندی است. این دو نیاز در تشکیل هویت موفق فرد نقش مهمی دارند. در سایه‌ی این دو نیاز اساسی، فرد قادر خواهد بود مسئولیت رفتارهای خود را به عهده گیرد.
 
وی تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف ابتدا باید فرد آگاهی خود را افزایش دهد. هنگامی که فرد نسبت به رفتارهای نادرست خود و شیوه‌های نامناسب کنترل محیط از سوی خود آگاهی پیدا کند، برای یادگیری شیوه‌ها و رفتارهای جایگزین آمادگی بیشتری خواهد داشت. اولین مرحله شناسایی رفتارهایی است که باید اصلاً ح شوند، شناسایی رفتار غیر مسئولانه، سپس پیدا کردن راه حل‌های مناسب. فرد کلیه ی راه حل‌های احتمالی حل مسئله را می‌نویسد، سپس به بررسی و تجزیه و تحلیل راه حل‌ها می‌پردازد. او می‌تواند از بین راه حل‌های مطرح شده مناسب‌ترین راه حل را برگزیند. ‌
 
علاقه‌مندان برای شرکت در دیگر برنامه‌های فرهنگسرای فردوس و عضویت در کانون‌های فعال این مجموعه فرهنگی می‌توانند به نشانی فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.
 

نظر شما