يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۱
کد خبر: ۹۱۳۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
برنامه «عصرانه با کتاب» چهارشنبه ۲۰ بهمن با حضور راضیه تجار نویسنده ایرانی و خالق آثاری چون؛ «کوچه اقاقیا»، «بندهای روشنایی» و «زن شیشه‌ای» برگزار می‌شود.
برنامه«عصرانه با کتاب» با حضور خالق کوچه اقاقیابه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در نشست «عصرانه با کتاب» ابتدا داستان نویس، به معرفی آثار خود می پردازد و سپس این نویسنده مخاطبان را با  اصول  نگارش و  نویسندگی آشنا می سازد و در پایان نیز حاضران در این نشست با نویسنده در خصوص آثارش گفت وگو می کنند.

راضیه تجار متولد ۵ آذر ۱۳۲۶ تهران ، رمان نویس ، نویسنده ادبیات عامه‌پسند است. وی فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی و از فعالان عرصه نویسندگی و تاکنون مسئولیتهای ادبس هنری زیادی را بر عهده داشته‌ است. 

رمان‌های «کوچه اقاقیا»، «نرگس‌ها» و «هفت بند» از این نویسنده به‌عنوان رمان برتر یک دهه در آموزش و پرورش انتخاب شدند. همچنین وی به‌عنوان نویسنده زن برگزیده ادبیات هشت سال دفاع مقدس از سوی حوزه هنری برگزیده شده است.

راضیه تجّار از نویسندگان خوش قلم کشور است که اهل قلم، با نام و آثار ایشان، آشنایی کامل دارند. از این هنرمند تاکنون آثار متعددی به چاپ رسیده که عبارت از:«نرگس ها»، «سنگ صبور»، «جایی که آسمانش آینه کاری است»، «زن شیشه ای»، «هفت بند»، «بندهای روشنایی»، «سفر به ریشه ها»، «شعله و شب»، «ستاره من»، «از خاک تا افلاک»، «صدای پای آب»، «فرصت سبز»، «تلخیص رمان «ابلوموف گنجاروف»»، «کوچه اقاقیا» و «شعله در عشق».

وی همچنین آثاری نیز در دست چاپ دارند که عبارتند از«فانوسی بی فروز»، «خواهر آسمانی» و دو «مجموعه داستان کوتاه» که علاوه بر این، راضیه تجّار هم اکنون در حال نوشتن «پرنده پریدنی»، «رمان یاس های زرد» و «خاطرات سفر حج» است . 

حضور در شورای بررسی داستان و کارگاه قصه و رمان حوزه هنری، ارشاد، بنیاد شهید، بنیاد جانبازان، مدرس داستان‌نویسی (دانشگاه صدا و سیما)، مسئولیت جلسات نقد و بررسی داستان (سه‌شنبه‌ها در حوزه هنری) به مدت ۱۶ سال، همکاری با روزنامه ‌جام‌جم، مجله زن روز، مجله سروش، عضو شورای هنر، تدریس در خانه داستان فرهنگسرای انقلاب، هلال احمر و سردبیری ادبیات داستانی و دبیری انجمن قلم ایران از بدو تاسیس از جمله فعالیتهای وی در عرصه فرهنگی هنری است.

علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ساعت ۱۶ به خانه‌فرهنگ سلام به نشانی نارمک،جانبازان شرقی، بعد از تقاطع دردشت،نبش کوچه اکبری مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77916020 تماس بگیرند.

نظر شما