دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۵۲
کد خبر: ۹۱۳۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
نشست کارگاهی و آموزشی «سایه روشن» با موضوع بررسی تاثیر آسیب‌های رسانه‌های نوظهور در خانه فرهنگ و کتابخانه گلبرگ میزبان خانواده‌هاست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست کارگاهی «سایه روشن» ساعت ۱۵ روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه با مشارکت مساجد محله گلبرگ و با هدف آگاه‌سازی والدین از آسیب‌های رسانه‌های نوظهور و ارتقای سواد رسانه‌ای شهروندان در خانه فرهنگ گلبرگ برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این کارگاه با تبعات منفی رسانه‌های جدید مانند خشونت، طلاق و بی‌اعتمادی آشنا می‌شوند.  
 
در کنار تأثیر مثبتی که شبکه‌های اجتماعی بر کاهش دادن فاصله‌ها و رشد اطلاع‌رسانی داشته‌اند، از سوی دیگر مشاهده می‌شود که موجب کاهش ارتباط رو در رو و فیزیکی انسان‌ها نیز شده‌اند. مطالعات نشان می‌دهد کاربران شبکه‌های اجتماعی کمتر به دیدار دوستان و بستگان خود می‌روند و به جای آن به صورت برخط و یا با گذاشتن پیام با آنها ارتباط برقرار می‌کنند. این کاربران کمتر با اعضای خانواده خود صحبت می‌کنند و همچنین هنگامی که در کنار اعضای خانواده خود هستند، کارها و فعالیت‌های شخصی خود را در شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند. به این ترتیب شبکه‌های اجتماعی تغییرات بنیادین در سبک زندگی و فرهنگ جوامع مختلف ایجاد می‌کند و توانسته بر الگوی روابط خانوادگی افراد تأثیر بگذارند.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه ساعت ۱۵ به نشانی نارمک، خیابان دردشت شمالی، خیابان ۷۲ شرقی، کتابخانه گلبرگ مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره  ۷۷۱۸۳۹۹۷ تماس بگیرند.   
 

نظر شما