يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۸
کد خبر: ۹۱۸۱۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد
نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر مدافعان حرم نبودند، اکنون داعش در مرزهای ایران اسلامی جولان می‌داد، گفت: کار بزرگ مدافعان حرم این بود که داعش را در کشورهای دیگر تعقیب کردند تا بتوانیم در داخل مرزهای ایران اسلامی بدون مشکل زندگی کنیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید محمدجواد ابطحی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دبیرخانه اولین جشنواره رسانه‌ای شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، با تاکید بر اینکه مدافعان حرم برای ایران و جهان اهمیت ویژه‌ای دارند، گفت: این مدافعان نه تنها مدافع عزت و سربلندی ایران بلکه نمادی از یک مسلمان مؤمن هستند که آرمان‌های اسلامی را نمایش می‌دهند.

وی مدافعان حرم را فراملی دانست و گفت: اگر دوران دفاع مقدس به جبهه‌ها رفتیم و جنگیدیم، از مرزها و منافع کشورمان دفاع کردیم و انگیزه در دفاع مقدس بیشتر بود، زیرا حس میهن‌پرستی نیز به مبارزه با استکبار و صدام می‌آمد. اما مدافعان حرم در خارج از مرزها جان‌فشانی می‌کنند.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه‌ای از سوره نسا گفت: در این سوره آمده است که چرا نشسته‌اید، وقتی زن و بچه مردم دست ظالمان هستند. در این سوره خداوند خطاب به مردم می‌گوید چرا با ظلم و ظالم نمی‌جنگید؟ هدف از این آیه شکستن مرزهای ساختگی جغرافیایی و پیوستن به مرزهای جهانی اسلام است و این رفتاری است که اکنون مدافعان حرم انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه مدافعان حرم بسیار والاست، گفت: اینها وقتی شهید می‌شوند نیز در جایگاه بالایی قرار دارند، زیرا برای اسلام و اهداف این دین مبین جان خود را از دست داده‌اند.

ابطحی درباره شایعاتی مبنی بر اینکه هدف از حضور مدافعان حرم در عراق و سوریه مادی است، گفت: من شهدایی را دیده‌ام که فرزند خردسال داشته‌اند، اما شهید شده‌اند. آیا این شهید پول را برای همین فرزندش نمی‌خواست؟ چگونه امروز او را در این شرایط قرار داده است؟ این بچه پدر می‌خواهد. بنا بر این جایگاه و نگاه شهید بسیار بالاتر از آن است که اتهامات مادی بودن را بتوان به آنها وارد کرد.

وی  این جریان سازی ها را ناشی از القائات دشمنان دانست و گفت: امپراطوری استکبار از حضور مدافعان حرم ضربه خورده‌اند و اکنون سعی دارند با حاشیه‌سازی و انحراف انگیزه آنان، اصل ماجرا را زیر سؤال ببرند و پشتیبانی مردم را از این مدافعان کم‌رنگ کنند. وقتی تشییع جنازه این مدافعان تا این اندازه پرشور برگزار می‌شود، استکبار احساس ناامیدی می‌کند.

نماینده خمینی‌شهر جشنواره مدافعان حرم را کار بزرگی دانست و گفت: اینکه برای گرامیداشت این عزیزان پس از شهادت اقدامات خوبی انجام شود تا از یادها نروند، بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه نیز برای مدافعان حرم تعریف خاصی داشته‌ایم، گفت: برای کسانی که در قالب گروه‌های فاطمیون و زینبیون به مرزهای آن سوی کشورمان اعزام می‌شوند و حتی بسیاری از آنها تحت پوشش هیچ دستگاهی نیستند، زیر پوشش بنیاد شهید تعریف کردیم.

ابطحی از استقبال بالای مردم خمینی‌شهر از اعزام به جبهه‌های فرامرزی خبر داد و گفت: اکنون یک سوم شهدای مدافع حرم اصفهان از خمینی‌شهر است و به همین دلیل بارها در مراسم خاصی از آنها تقدیر شده است.

وی از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست تا به عنوان متولی امر، حامی تمامی دستگاه‌هایی باشد که در زمینه اشاعه جایگاه مدافعان و شهدای حرم تلاش می‌کنند.

نماینده خمینی‌شهر خواست تا زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم تهیه و منتشر شود و گفت: اکنون که دشمن از مدافعان حرم ضربه خورده، باید برای این عزیزان ارزش بیشتری قائل شویم.

نظر شما