شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۵
کد خبر: ۹۲۳۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
معاون بازرگانی موسسه نشر شهر از حضور این نشر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال خبر داد و گفت: نشر شهر با ۴۰۰ عنوان کتاب به نمایشگاه بین‌المللی می‌آید که ۲۴ عنوان برای اولین بار رونمایی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هادی کلهر با اشاره به اینکه نشر شهر برای سیزدهمین سال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور دارد، اظهار داشت: نشر شهر تا کنون بالغ بر ۸۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است که با توجه به ازدیاد عناوین، امسال ۴۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب ارائه می‌شود. 
  
به گفته وی بیشترین عناوین کتاب‌های امسال به کودکان و نوجوانان اختصاص یافته است. 

معاون بازرگانی موسسه نشر شهر فعالیت عمده نشر شهر در آغاز فعالیت را انتشار کتاب‌های شهری، معماری و شهرسازی عنوان کرد و افزود: پس از مدتی کتاب‌های عمومی نیز منتشر شد و در حال حاضر به دلیل اهمیت موضوعات مربوط به کودکان و نوجوانان بیشترین تمرکز ما بر کتاب‌های علمی حوزه کودک و نوجوان است. 

کلهر ادامه داد: این کتاب‌ها یا به زندگی خصوصی اکتشاف‌کنندگان و عالمان می‌پردازند و یا مستقیم در مورد موضوعات علمی صحبت می‌کند.
 
وی در خصوص استقبال شهروندان از غرفه و کتاب‌های نشر شهر تصریح کرد: نشر شهر حدود سه سال پیش مجموعه‌ای به نام دانستنی‌ها با همکاری گروه مجلات همشهری و مجله دانستنی‌ها عرضه کرد. این کتاب‌ها که به کتاب- مجله معروف‌اند در دنیا بسیار شناخته شده هستند، ولی در ایران برای اولین بار توسط نشر شهر عرضه شده است. 
  
معاون بازرگانی موسسه نشر شهر ادامه داد: امسال نیز چند عنوان کتاب در این راستا داریم که یقین دارم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب و در کتاب فروشی‌های سطح کشور از این کتاب‌ها به خوبی استقبال می‌شود. 
 
کلهر با اشاره به اینکه کتاب‌های منتشر شده در نشر شهر دارای حق تکثیر هستند، عنوان کرد: امسال مجموعه کتاب‌هایی را منتشر کرده‌ایم که بسیار آموزنده و کمتر شناخته شده هستند. یک نمونه از این مجموعه‌ها کتاب‌های در چند دقیقه است که شامل تمام علوم مانند فیزیک، شیمی، روانشناسی و ... می‌شوند. این کتاب‌ها نیازمند ترجمه‌های تخصصی هستند و امسال با توجه به کمبود زمان ۹ جلد از ۳۸ جلد آن در نمایشگاه ارائه می‌شود.  
  
وی ارائه بازی‌های فکری، لوازم التحریر، وسائل کمک آموزشی و معرفی کتاب‌های نشر شهر در غرفه فرهنگ‌سرای شهرداری تهران را از دیگر فعالیت‌های نشر شهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب عنوان کرد. 
 
معاون بازرگانی موسسه نشر شهر در پایان به حضور پررنگ نشر شهر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در بخش کودک و نوجوان، بزرگسال و غرفه فرهنگ‌سرای کتاب شهرداری تهران از کتاب‌ها و خدمات نشر شهر بهره‌مند شوند.  
نظر شما