سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۹
کد خبر: ۹۲۴۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
نگارخانه پردیسان فرهنگ‌سرای فردوس میزبان آثار مادر و پسر هنرمندی است که یکی نقاش خودآموخته و دیگری تحصیل کرده دانشگاه است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نمایشگاه نقاشی شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۶ با هدف آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با هنر و حوزه‌های مختلف آن و همچنین گسترش فرهنگ بازدید از اماکن و برنامه‌های فرهنگی هنری و نمایشگاه‌ها گشایش می‌یابد.
 
در این نمایشگاه هنری تابلوهای نقاشی زهرا سهرابی و مرتضی علوی به منظور آشنایی علاقمندان به هنرهای تجسمی، تعامل هنرمندان و شهروندان، ارتقای سواد بصری و حمایت از هنرمندان نقاشی به نمایش گذاشته می‌شود.
 
مرتضی علوی دانش‌آموخته رشته نقاشی از دانشگه سوره است که تا کنون اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های متعددی در نگارخانه‌های پایتخت کرده است؛ زهرا سهرابی هنرمند خودآموخته 76 ساله از توابع تبریز است که نقاشی را به صورت خودآموخته از 13 سالگی فرا گرفته است و تاکنون نمایشگاه‌های متععدی در گالری‌های مختلف برپا کرده است. نقاشی‌های او بسیار صمیمی‌هستند و در نقاشی‌های او می‌توان بخشی از فرهنگ مردم منطقه ای از ایران را مشاهده کرده . نقاشی از پرتره امام خمینی، حضرت علی (ع) و سایر ائمه از جمله آثار او به شمار می‌روند. او نقاشی را با نقاشی بر روی پارچه و استفاده برای پوشاک آغاز کرده و در نقاشی هایش با بهره گیری از گلدوزی و برخی تکنیک هایی دیگر کولاژ هم کار کرده است.
 
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا 25 اردیبهشت‌ماه ساعت 9 تا 18 به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44000203 تماس بگیرند.
نظر شما