دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۵
کد خبر: ۹۲۴۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
در اولین سالگرد خانه ایران «عاشیقلار» فرهنگ‌سرای بهاران با مشارکت خانه ایران جشنی به همین منظور روز ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۸ در سالن همایش‌های فرهنگی هنری بهاران برگزار می‌کند.
سالگرد تاسیس خانه ایران «عاشیقلار»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در اولین سالگرد تاسیس خانه ایران «عاشیقلار» جشنی با مشارکت فرهنگ‌سرای بهاران در سالن همایش های فرهنگی هنری بهاران برپا می‌شود.

سلجوق شهبازی بنیانگذار خانه ایران در این مورد گفت: خانه ایران «عاشیقلار» از مهرماه سال ۹۴ فعالیتش را با هدف پرداختن به موسیقی عاشیق‌ها آغاز کرد که این فعالیت به منظور حفظ و گسترش فرهنگ و ادبیات عاشیقی و ترویج آن انجام شده‌است.

سلجوقی درباره برپایی این جشن بیان کرد اولین جشن خانه ایران عاشیقلاری را برگزار خواهیم کرد و در این فئستیوال بین المللی از۸ هنرمند تجلیل خواهیم کرد.

این جشن در حضور مسئولان دولتی و میهمانان از داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد. همچنین هنرمندانی از کشور آذربایجان، ترکیه، گرجستان در این جشن حضور دارند و بیش از ۲۰۰ هنرمند عاشیق در این جشن به اجرا می پردازند.

شهبازی افزود: امید است با اجرای چنین برنامه ها و فعالیت هایی بتوانیم وظیفه خود را نسبت به حفظ ادبیات عارفانه عاشیقلار و فرهنگ مردم بزرگ و شریف میهن سرافرازمان دین خود را ادا کنیم.

از شهروندان محترم دعوت می‌شود برای شرکت در این برنامه به سالن همایش های فرهنگ‌سرای بهاران به نشانی میدان ابوذر، انتهای سجاد جنوبی، میدان بهاران مراجعه کنید. 

نظر شما