دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۵
کد خبر: ۹۲۴۹۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
هر روز حوالی ساعت ۱۶ تا ۱۶:۳۰ اگر به هشتمین فرهنگ‌سرای کتاب در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب پا بگذارید شاهد نمایشی محیطی با عنوان «پهلوان پنبه» خواهید بود.
پهلوانی به علم استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در نمایش «پهلوان پنبه» دو پهلوان به قولی در حال کری خواندن برای یکدیگر و نشان دادن زور بازوی خود هستند و سرانجام با یکدیگر گلاویز می‌شوند تا هر کدام زور خود را به دیگری به اثبات برساند اما در این میان فردی از راه می‌رسد پیام محوری این نمایش را بر لب می راند که: «پهلوانی به علم است نه زور بازو!» و در این هنگام هر سه نفر دست در دست هم می‌گذارند تا کتابی در خور حال بیابند و بخوانند و نمایش به پایان می‌رسد.

این نمایش کاری از گروه هنری «سادیار» است که کارگردانی آن برعهده بابک لطفی است و ایمان رمضانی و حسام ملکی نیز در این نمایش او را یاری می‌کنند.

همین گروه هنری نمایش دیگری نیز در «پارک کتاب کودک» واقع در هشتمین فرهنگسرای کتاب اجرا می‌کنند، این نمایش یک خیمه شب بازی با مضمون کتاب و کتابخوانی است که به موضوع «هر سنی کتاب مختص به خود را دارد» می‌پردازد.

فرهنگ‌سرای کتاب برای هشتمین سال متوالی در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اجرای نمایش‌های متعدد محیطی هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب پذیرای علاقه‌مندان است.

برچسب ها: ۳۶۴۳
نظر شما