شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۲۸
کد خبر: ۹۲۷۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
سعید بیابانکی، دبیر بخش شعر جشنواره «جوشن» ضمن اعلام پایان داوری آثار ارسالی به دبیرخانه از داوری ۱۰۸ شعر در قالب‌های مختلف و انتخاب سه اثر برگزیده خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید بیابانکی، دبیر بخش شعر نخستین جشنواره رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت «جوشن»، درباره آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره اظهار کرد: داوری ۱۰۸ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره «جوشن» در بخش شعر به پایان رسیده است. هیات داوران در نهایت سه اثر را به‌عنوان آثار برگزیده معرفی کردند.

وی با اشاره به وضعیت کیفی و کمی آثار افزود: با توجه به نخستین دوره برگزاری جشنواره «جوشن» آثار ارسالی از نظر کمّی دور از انتظار بود؛ علاوه به راین از نظر کیفی نیز قابل قبول و برخی آثار در سطح عالی ارزیابی شدند.

بیابانکی ادامه داد: علاقه‌مندان به موضوع «شهدای مدافع حرم» در همه قالب‌های شعری از جمله غزل، قصیده، رباعی، چهارپاره، مثنوی همچنین در قالب «سپید» به ارسال اثر اقدام کرده‌اند. شعر «سپید» در بین قالب‌های دیگر از نظر کیفی در درجه بالاتری قرار دارد. 

دبیر بخش شعر نخستین جشنواره رسانه‌ای شهدای دفاع از حرم و جبهه مقاومت «جوشن» با تاکید بر کیفیت بالای آثار ارسالی به این رویداد فرهنگی گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره نشان می‌دهد که شعر همواره در عرصه دفاع از ارزش‌ها از سایر هنرها جلوتر است؛ به‌عبارت دیگر سایر هنرها دنباله‌رو شعر هستند.     

آیین اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌ای شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت سوم خرداد همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود.

نظر شما