دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۳
کد خبر: ۹۲۸۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
با حضور زینب صالحی دکترای مشاوره و راهنمایی برگزار می‌شود
«یک روز با مشاور» عنوان برنامه‌ای است که فرهنگسرای تهران با هدف بهره مندی اقشار مختلف جامعه به ویژه بانوان، نوجوانان و جوانان از خدمات تخصصی مشاوره ای برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این برنامه با حضور دکتر زینب صالحی دکترای مشاوره و راهنمایی از دانشگاه کبانگسان مالزی برگزار می شود.
  
وی مولف و پژوهشگر حوزه مشاوره و برگزار کننده کارگاه های مشاوره ای متعدد در مراکز متعدد خارجی و داخلی بوده است.
  
در برنامه «یک روز با مشاور» دکتر صالحی یک روز کامل به اقشار مختلف مشاوره های فردی در حوزه‌های خانواده، تحصیلی، ازدواج ، کودک و ... ارایه می‌دهد.
   
به گفته این مشاور و روانشناس، بیشتر ما در طول زندگی‌مان سعی می‌کنیم توازن و تعادل را رعایت کنیم، اما گاهی به خصوص پس از یک حادثه و یا یک مساله بغرنج، با از دست دادن کنترل و اعتماد به نفس خود احساس می‌کنیم نیاز به کسی داریم که ما را دریابد و مورد حمایت قرار دهد. 
      
در چنین شرایطی در دسترس ترین کسانی که به خاطرمان می آیند بزرگان فامیل، خانواده و دوستان نزدیکمان هستند که راهنمایی ها و راهکارهایشان یا اغلب از روی احساس و جانبدارانه است و یا نا آگاهانه و مغرضانه  و بعضا پیامدهای ناگواری دارد و به طریقی آشفتگی ما را بیشتر می کند.
 
وی می‌گوید: البته تجارب بزرگان فامیل و خانواده را نمی‌شود نادیده گرفت اما تجربه همیشه جواب مثبت نمی‌دهد و گاهی باعث دلزدگی افراد از یکدیگر می‌شود به خصوص که اگر تجربیات نا موفق پشت سر هم تکرار شود باعث می شود افراد نسبت به هم دلسرد شده و احترام سابق را در نزد هم نداشته باشند. در اینجاست که نیاز به مشاوره علمی و تخصصی ضرورت خود را نشان می دهد.
 
صالحی می‌افزاید: متاسفانه اکثر ما زمانی که احساس می کنیم شاد نیستیم و انگار یک جای کار در روابط مان میلنگد, زمانی که گفته هایمان دیگر تاثیرش را از دست داده, زمانی که حرفی برای گفتن باقی نمانده, زمانی که مکالمات بی سر انجام  و بدون نتیجه  رها می شود و دایم تکرار مکررات است, زمانی که به حاشیه پردازی اصرار داریم و با ذکر جزییات حرمت و یا شاید اقتدار خود را از دست داده ایم, زمانی که بعد از تنها چند دقیقه, صحبت مان با طرف مقابل به نزاع کشیده می شود, زمانی که گرفتار روزمرگی ها, سرخوردگی و انزوا می شویم، و در واقع زمانی که کارد به استخوانمان میرسد آن وقت است که به مشاور مراجعه می کنیم، در حالی که همیشه پیشگیری بر درمان اولویت دارد. 
  
فرهنگسرای تهران به نشانی انتهای بزرگراه حکیم غرب، سه راه دهکده المپیک، پشت دبیرستان پسرانه اندیشه، خیابان ساحل، بوستان باغ نو روزهای چهارشنبه‌های هر هفته از ساعت 9 تا 18 در برنامه «یک روز با مشاور» پذیرای شهروندان است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت قبلی می توانند با شماره 44161119 تماس بگیرند. 

نظر شما