دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۲
کد خبر: ۹۲۸۹۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
در یکصدو هشتاد وششمین نشست کانون فیلم خط سوم فیلم سینمایی «زندگی دیگران» ساخته «فلوریان هنکل ون دونراسمارک» محصول کشور آلمان ۱۰خرداد ماه در فرهنگسرای ملل اکران و نقد و بررسی می‌شود.
نقد و بررسی فیلم سینمایی «زندگی دیگران» در فرهنگسرای مللبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ فیلم با بودجه کمی حدود ۲ میلیون دلار در آلمان ساخته شده و حدود ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم بیش از ۳۰ جایزه از جمله جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان سال ۲۰۰۶ را به دست آورده و با استقبال منتقدان و مخاطبان روبرو شده است.
 
داستان درباره بازجوی ارشد اشتازی، پلیس امنیت جمهوری دمکراتیک آلمان و یکی از باورمندان حکومت سوسیالیستی آلمان شرقی است. او مأمور زیر نظر گرفتن زندگی گئورگ دریمن یک کارگردان تئاتر می‌شود که مقامات ارشد نیروی امنیتی، به توصیه وزیر فرهنگ و هنر آلمان شرقی، در پی یافتن بهانه‌ای برای ایجاد محدودیت و خانه‌نشین کردنش هستند. آنها ماموریت یافتن مدرکی مبتنی بر «ناهنجاری» گئورگ دریمن را به گئرد وایسلر، بازجوی ارشد پلیس امنیتی اشتازی محول می‌کنند.

سری نشست‌های شب‌های سینمایی ملل به مجری گری امیر حسین بابایی به  نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های مطرح  گشور آلمان خواهد پرداخت.

 علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند ۱۰ خردادماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به نشانی بزرگراه صدر، خیابان قیطریه ، فرهنگسرای ملل مراجعه کنند. 
نظر شما