شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۵۰
کد خبر: ۹۳۱۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
شصت‌وهفتمین شب شعر طنز «قند و نمک»،با حضور سعید بیابانکی و جمعی از شاعران طنزپرداز با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان با حال و هوای این ماه ارزشمند در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شب شعر طنز قند و نمک در سه بخش شعرخوانی طنز شاعران مدعو، پخش کلیپ طنز و اجرای مسابقه و ذوق‌آزمایی برگزار شد.

در ابتدای نشست سعید بیابانکی ضمن آرزوی قبولی طاعات مخاطبان اشعاری را در وصف ماه مبارک رمضان خواند که از آن بین بیت‌هایی از مثنوی مولانا با مطلع: "این دهان بستی دهانی باز شد/ تا خورندۀ لقمه‌های راز شد" با توضیحات این شاعر در خصوص تصنیف زیبای این شعر از بیت‌های پراکنده مثنوی با موضوع روزه و ماه رمضان مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. در فواصل برنامه  نیز ابیاتی از قاضی نظام الدین خوانساری، حافظ و سعدی با مضمون ماه رمضان توسط سعید بیابانکی قرائت شد.

دکتر اسماعیل امینی، شاعر و طنزپرداز از مهمانان ویژه این برنامه بودند که اشعار طنزی را از کتاب «دکتربازی» خود که از سوی انتشارات سپیده باوران منتشر شده و به چاپ چهارم رسیده خواندند.

همچنین رضا ساکی ،روزنامه نگار و طنزپرداز مولف کتاب «بابا باتری‌دار می‌شود» از  انتشارات گل‌آقا نیز مهمان دیگر برنامه بود که به خواندن دو قطعه ادبی طنز با موضوعات طنزآمیز پزشکی پرداخت.
 
در ادامه شاعران مدعو از جمله شروین سلیمانی، روح الله احمدی، صابر قدیمی، نسیم عرب امیری، سید امیر سادات موسوی، نسیم نجات جعفر، افشین حر، حسین مدرسی و سید علی مصطفوی در حوزه طنز به خوانش شعر پرداختند.
 
 در بخش ذوق‌آزمایی شرکت‌کنندگان باید با کلماتی همچون بامیه، دمپایی، موشک و بلندگو طنز می‌سرودند که حدود ۲۰ تن از شرکت‌کنندگان در این مسابقه حضور یافتند و در پایان پس از خوانش اشعار به سه نفر از برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.
 
دوست‌داران این محفل ادبی برای حضور در این برنامه می‌توانند آخرین سه‌شنبه هرماه به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۰۵۸۹۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما