يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۳
کد خبر: ۹۳۲۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
همزمان با هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران، فیلم‌های بوته، نبات، خاطرات نیمه تمام، بیابانگرد و درس از ۱۳ تیرماه به مدت پنج شب در فرهنگ‌سرای ارسباران نمایش داده می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هفته فرهنگی جمهوری آذربایجان در ایران، فیلم‌های بوته، نبات، خاطرات نیمه تمام، بیابانگرد و درس از ۱۳ تیرماه به مدت ۵ شب در فرهنگ‌سرای ارسباران نمایش داده می‌شود.

«بوته» محصول ۲۰۱۱ به کارگردانی ایلگار نجف روز سه‌شنبه ۱۳ تیرماه به نمایش در می‌آید. این فیلم سینمایی داستان روابط بین یک کودک یتیم و یک مرد سالخورده را به تصویر می‌کشد. فیلم سینمایی «بوتا» که به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده است، جایزه بهترین فیلم از نگاه کودکان پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز آسیا پاسیفیک را به خود اختصاص داده است.

«نبات» محصول  ۲۰۱۴ به کارگردانی الچین موسی اوغلو و با هنرمندی فاطمه معتمد آریا روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه نمایش داده می‌شود. این فیلم داستان زندگی نبات در بحبوحه جنگ در یک روستای دوردست را روایت می‌کند که تنها از طریق فروختن شیر بدست آمده از تنها گاوش امرار معاش می‌کند. با گسترش جنگ، روستای محل زندگی نبات کاملاً متروک می‌شود و او ناچار است به تنهایی در این روستای متروک زندگی کند.

«خاطرات نیمه تمام» محصول ۲۰۱۵ به کارگردانی جعفر اف روز پنجشنبه ۱۵ تیر، «بیابانگرد» محصول ۲۰۱۷ به کارگردانی علی اف روز جمعه ۱۶ تیرماه و فیلم «درس» محصول سال ۲۰۱۵ به کارگردانی توکل علی اف روز شنبه ۱۷ تیرماه به نمایش در می‌آیند.

هفته فرهنگی آذربایجان به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات به مدت یک هفته در تهران در بخش‌های مختلف هنری برگزار می‌شود.

  • علاقه‌مندان برای تماشای فیلم‌ها می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتراز سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۲۸۷۲۸۱۰ -۲۰ تماس بگیرند.
نظر شما