چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۴
کد خبر: ۹۳۵۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کارگاه‌های مشاوره ویژه‌ زوج‌های تهرانی برگزار می‌شود
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ و رئیس ستاد طرح خانواده پایدار از برگزاری کارگاه‌های مشاوره ویژه زوج‌های تهرانی با شعار «زندگی آموختنی است» خبر داد.
زندگی آموختنی است در جشنواره تابستانیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهنام خادم رئیس ستاد طرح خانواده پایدار با اشاره به برگزاری کارگاه‌‌های مشاوره ویژه زوج‌های تهرانی گفت: جشنواره تابستانی امسال با برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی هنری به استقبال اوقات فراغت شهروندان تهرانی رفته و ویژه‌برنامه خانواده پایدار که بنا بر ضرورت آموزش همگانی مهارت‌های رفتاری شکل گرفته، یکی از ‌برنامه‌هایی است که به منظور ایجاد آرامش در فضای اجتماعی و استحکام بنیان‌ خانواده برای زوج‌های جوان طراحی شده است.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ درباره ضرورت اجرا و خاستگاه طرح خانواده پایدار در برنامه‌ریزی‌های سازمان فرهنگی هنری گفت: تحکیم خانواده و ارتقای سرمایه اجتماعی آن؛ از دغدغه‌های اصلی متولیان برنامه‌های فرهنگی بوده و تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت بنیان خانواده و ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده به سران نظام نیز بر ضرورت توجه به امر آموزش خانواده صحه می‌گذارد. بر همین اساس و با توجه به احساس مسئولیت سازمان فرهنگی هنری درباره بهبود فضای اجتماعی شهر تهران و کمک به بهبود روابط در خانواده که موضوعی استراتژیک محسوب می‌شود، «طرح خانواده پایدار» به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی جشنواره تابستانی آغاز به کار کرده است.
 
وی با اشاره به ثبت نام این طرح که از شنبه ۱۷ تیر ماه آغاز شده و تا پایان جشنواره تابستانی تهران در همه فرهنگ‌سراهای تهران ادامه دارد، گفت: ارتقای سطح آگاهی و بهبود نگرش و فرایند خانواده محوری از رویکردهای اصلی برپایی کارگاه‌های خانواده پایدار است که در دو مرحله ویژه زوج‌ها برگزار می‌شود. در مرحله اول پس از ثبت نام از علاقه‌مندان برای شرکت در طرح، کارگاه پنج جلسه‌ای با محوریت موضوع «شناخت دو طرف از یکدیگر» با حضور کارشناس دینی برگزار می‌شود و در مرحله پایانی مراسم اختتامیه‌ای  در سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه در سطح مناطق شهر تهران برگزار خواهد شد. 

خادم با اشاره به طرح شعار «زندگی آموختنی است» افزود: در این طرح تلاش شده تا تنوع بخشی به برنامه‌ها در نظر گرفته شود و جذابیت کافی برای حضور مخاطبان و خانواده‌های محترم در برنامه ایجاد شود. به همین منظور طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها شامل کارگاه هنری، قصه‌‌‌گویی، تحلیل شورایی و برگزاری مراسم اختتامیه باشکوه برای آن در نظر گرفته شده است. 
 
رئیس ستاد اجرایی طرح خانواده پایدار در پایان گفت: اجرای برنامه‌های مرتبط با خانواده مثل جلسات مشاوره فردی و کارگاه‌های مشاوره گروهی سال‌هاست که در سازمان اجرا می‌شود و مخاطبان خوبی هم جذب شرکت در کارگاه‌های فردی و گروهی آن شده است، اما مبحث خانواده برای  نخستین بار است که به صورت ویژه در فصل تابستان و در سطح سازمان فرهنگی هنری به صورت هماهنگ، با محوریت شناخت اعضای خانواده از یکدیگر، آرامش در خانواده، شاد زیستن، کنترل خشم، گذشت و صداقت، تحقق الگوی رحمت، مودت و تسکین مهربانی در خانواده برگزار می‌شود. 

نظر شما