دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۹
کد خبر: ۹۴۰۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
میزگرد «فرصت‌ها و چالش‌های هنر موسیقی، خوشنویسی و ادبیات» با حضور نادر مشایخی آهنگساز، جواد بختیاری نقاشی و خوشنویس و محمدصالح علاء نویسنده و شاعر جمعه ۲۷ مرداد ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.
«فرصت‌ها وچالش‌های موسیقی، خوشنویسی و ادبیات معاصرایران» بررسی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نادر مشایخی، محمدصالح علا و جواد بختیاری در میزگرد «فرصت‌ها و چالش‌های هنر موسیقی، خوشنویسی و ادبیات» نقش، ارتباط و تاثیر هنر موسیقی بر ادبیات، نقاشی و خوشنویسی را برعهده دارند.
  
نادر مشایخی متولد سال ۱۳۳۷ تهران، تحصیلات خود را در رشته آهنگسازی، رهبری ارکستر و موسیقی الکترونیک با درجه ممتاز به پایان رساند. شرکت در جشنواره‌های موسیقی اروپا، آمریکا، آسیا، رهبری ارکستر سمفونیک تهران، تدریس در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر، دانشگاه تهران، دانشکده صدا و سیما و کنسرواتوار تهران، ساخت سمفونی‌های مولانا، فیه مافیه و اپرای ملکوت برخی از فعالیت‌های هنری این رهبر ارکستر است.
   
جواد بختیاری متولد سال ۱۳۳۵شهر بروجرد از هنرمندان حوزه خوشنویسی و خط نستعلیق معاصر ایران است. وی فارغ‌التحصیل رشته الکترونیک از دانشگاه شیراز و نقاشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دکترای تاریخ فلسفه هنر از کالیفرنیا است. او درسال ۱۳۷۶ برنده خوشنویسی تهران و در سال ۱۳۸۳ برنده جایزه بزرگ جشنواره خوشنویسی امارات شد.
  
محمد صالح علاء متولد سال ۱۳۳۱ شهر اراک، بازیگر، مجری برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ساز و ترانه‌سرا است. او در سال ۱۳۵۶ از مدرسه هنرهای دراماتیک رویال آکادمی لندن، فوق دیپلم سینما و تلویزیون و در سال ۱۳۵۹ لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک و در سال ۱۳۷۲ فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی از دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی را دریافت کرد. 
  
این میزگرد با حضور استادان، پیشکسوتان هنر موسیقی، ادبیات و تجسمی برگزار می‌شود.
  
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند یا با شماره‌های ۲۲۸۷۲۸۱۸-۲۰ تماس بگیرند.
                                                                                                                        

نظر شما