دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۵
کد خبر: ۹۴۶۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
به همت فرهنگ‌سرای عطار برگزار شد؛
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رییس فرهنگ‌‌سرای عطار در برنامه هفتگی «ستارگان پر فروغ» از خانواده شهید علیرضا آصفی تجلیل کرد.
تجلیل از خانواده شهید علیرضا آصفیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در ویژه برنامه این هفته «ستارگان پر فروغ» که پیش از ظهر سه‌شنبه چهارم مهر در خانه شهید علیرضا آصفی برگزارشد، محمد رضا جمالی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰و رییس فرهنگ‌سرای عطار از خانواده این شهید تجلیل کرد.

در این دیدار مادر شهید درباره فرزندش گفت: علیرضا آصفی از سربازان دلاور دوران دفاع مقدس بود. او نهم مرداد ۱۳۴۲ در تهران متولد شد و فرزند ارشد است. علیرضا همانند دیگر شهیدان روحیه متعالی و اخلاقی نیکو داشت. هرگز از انجام فرایض دینی غافل نبود و همیشه با مهربانی کمک حال من و بقیه بود.

وی افزود: تدین و تقید او  مثال زدنی بود و همیشه با دوستانش که بیشتر آن‌ها شهید شده‌اند برای خواندن نماز جماعت و دعا در طبقه بالای منزل ما جمع می‌شدند.

در ادامه نسرین آصفی خواهر شهید درباره ویزگی‌های برادرش گفت: خوش اخلاقی و مردمداری از صفات این جوان انقلابی و مومن بود. او که دوران کودکی و نوجوانی را در یکی از محله‌های قدیمی جنوب تهران در همین منطقه سپری کرد در سن ۱۹ سالگی فعالیت‌های انقلابی و مکتبی خود را از مسجد همین محل آغازکرد و داوطلبانه عازم نبرد شد. سپس به محض رسیدن زمان خدمت مقدس سربازی با افتخار لباس رزم پوشید و پس ازگذراندن دوران آموزش نظامی در خراسان این بار برای نبرد به منطقه کرمانشاه اعزام شد تا اینکه پس از نبرد با دشمن در فروردین ماه ۱۳۶۲ در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت نایل شد.
 
گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا؛ مطابق فرموده مقام معظم رهبری به «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه «ستارگان پر فروغ» است که هر هفته به همت خانه موزه شهیدان اقبالی در منطقه ۱۰ برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون برنامه های فرهنگی این مرکز می توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی بعد از چهار راه قلیچ خانی؛ خانه موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: 66691546 تماس بگیرند.

نظر شما