دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۸
کد خبر: ۹۵۰۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
برنامه «با هم بخوانیم» ویژه دختران نوجوان انجمن ادبی پرفسور حسابی با موضوع «شعر شناسی» از سوی کتابخانه فرهنگ‌سرای فردوس سه‌شنبه ۹ آبان برگزار می‌شود.
آشنایی با فن شعر در «باهم بخوانیم» فردوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه ادبی «با هم بخوانیم» از ویژه برنامه‌های باشگاه کتاب فردوس، سه‌شنبه ۹ آبان با موضوع «شعرشناسی و فن شعر» با حضور مرضیه مالکی، دکترای ادبیات فارسی به عنوان کارشناس ادبی این برنامه، ویژه دختران انجمن ادبی مدرسه پرفسور حسابی برگزار می‌شود.

محور اصلی بحث و گفتگو در این کارگاه علاوه بر خوانش داستان‌های کوتاه، بررسی مفهوم شعرشناسی و فن شعر است. همچنین معرفی انواع ادبی بر مبنای کتاب فن شعر ارسطور نیز در دستور کار این کارگاه ادبی قرار دارد.

مرضیه مالکی با بررسی معیارهای زبانی و فنی شامل موسیقی کلام و عناصر عاطفه و خیال در نمونه های شعری مختلف، مبحث فن شعر و انواع ادبی را برای دانش آموزان ادب دوست تشریح و زمینه آشنایی آنان را با این دو مفهوم کلیدی در ادبیات را فراهم می کند.

علاقه‌مندان  می‌توانند برای اطلاع از دیگر برنامه‌های کتابخانه فردوس به فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44081043 تماس بگیرند.
نظر شما