شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۹۵۸۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
ساخت مستندهای پروفسور فرهنگی و ساروخانی به تهیه کنندگی فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه های اجتماعی آغاز شد.
ساخت مستندهای پروفسور فرهنگی و ساروخانی آغاز شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مستندهای پروفسور فرهنگی و ساروخانی در رابطه با این شخصیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای است که هر دو مستند به کارگردانی حبیب میدانچی، ساخته می‌شود.

پروفسور علی‎اکبر فرهنگی متولد سال۱۳۲۱ از چهره‌های ماندگار و برجسته علم مدیریت رسانه و ارتباطات است.

وی از آغاز جوانی به مطالعه و تحصیل در رشته‌‌های گوناگونی وارد شد و از دانش و ادبیات گرفته تا علوم دینی و سپس زبان، مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد و ارتباطات را مطالعه و تحصیل کرد و در دو زمینه متفاوت، دو دکترا و یک فوق‌دکترا گرفت.

وی در زمینه ارتباطات، آثار «ارتباطات انسانی» و «ارتباطات غیرکلامی» را برای اولین‌بار در زبان فارسی پدید آورد که سال‌هاست متن درسی دانشگاه‌های مختلف ایران است.

دکتر علی اکبر فرهنگی در سال ۱۳۸۴ به دریافت جایزه چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران در رشته مدیریت نائل شد.

پروفسور باقر ساروخانی نیز متولد۱۳۱۸ و پدر جامعه‌شناسی ارتباطات و مدیر گروه جامعه شناسی دکتری تخصصی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی تحصیلات کارشناسی خود را در رشته زبان و ادبیات فرانسه گرفت. بعد از فارغ التحصیلی از یک سو شغل دبیری را ادامه داد و هم زمان با آن به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دانشگاه پرداخت و در سال ۱۳۴۲ از این رشته نیز فارغ التحصیل شد. باقر ساروخانی سال ۱۳۴۲ با استفاده از سهمیه شاگرد اولی، بورس تحصیلی گرفت و در همان سال عازم فرانسه شد. در آن جا به ثبت نام در دوره دکترای دولتی جامعه شناسی دانشگاه پاریس نایل آمد و به منظور تعمیق بیشتر، تحصیل را بار دیگر از دیپلم آغاز کرد و در سال ۱۳۴۵ لیسانس جامعه شناسی و سپس دکترای دولتی خود را با درجه بسیار عالی از دانشگاه سوربن پاریس اخذ کرد.

 ساروخانی از اولین هایی بود که به تدریس جامعه شناسی ارتباطات در دانشگاه تهران پرداخت.

نظر شما