دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۲۸
کد خبر: ۹۶۴۱۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
فرهنگ‌سرای فردوس کارگاه آموزش اصول داستان‌نویسی «کاغذ سفید» را روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه ساعت ۱۶ ویژه بزرگسالان برگزار می‌شود.
فرمالیسم‌های روسی برای داستان‌نویسی در «کاغذ سفید»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی طهوری نویسنده و خالق آثار متعدد به عنوان کارشناس و مدرس کارگاه نویسندگی کاغذ سفید، در این جلسه از «کاغذ سفید» درباره آشنازدایی در داستان و تشریح فرمالیسم‌های روسی برای داستان نویسی خواهد پرداخت.

فرمالیسم روسی از مکاتب نقد ادبی است که به بررسی ادبیات از دیدگاه زبان‎شناسی می‎پردازد. به اعتقاد فرمالیست‎ها یک اثر هنری با توجه به تمهیداتی که در استعمال زبان وطرز بیان خویش به کار می‎‎برد از دیگر آثار متمایز می‎شود. فرمالیست‎ها برای آنکه نشان دهند تمهیدات ادبی چگونه نتایج زیباشناسانه به بار می‎آورند و به متن ادبیت می‎بخشند به ارائه نظریاتی چون آشنایی‎زدایی، برجسته‎سازی، هنجارگریزی، قاعده‎افزایی، وجه غالب پرداختند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه رایگان می‌توانند دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در میدان صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.

نظر شما