دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۰
کد خبر: ۹۶۴۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
مجموعه شعر «رفتم به باغی» در برنامه کتابخوانی «با من بخوان» کتابخانه فرهنگ‌سرای فردوس خوانده می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «با من بخوان» برنامه‌ای برای ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی برای کودکان است که در اجرای روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه ساعت ۱۰، کتاب «رفتم به باغی» در این برنامه خوانش می‌شود.
 
«رفتم به باغی» عنوان یکی از متل‌های آهنگین قدیمی است که «محمدهادی محمدی» آن را برای بچه‌های امروز بازآفرینی و پرستو حقی تصویرگری کرده است، یعنی آن را دوباره و به شیوه‌ای جدید نوشته است. متل‌ها ماجراهای کوتاهی هستند که به صورت شعر بیان می‌شوند و آهنگ و قافیه دارند. متل ها کوتاه هستند و به همین دلیل مانند ضرب المثل‌ها خوب به ذهن سپرده می‌شوند. این مجموعه شعر زیبا برای سنین پیش از دبستان مناسب است.
 
«پروین پناهی» از نویسندگان و مربیان حوزه کتاب كودک، با خوانش این کتاب کودکان و نوجوانان شرکت کننده را با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و هم چنین متل‌ها آشنا می‌کند؛ سپس کودکان با بهره‌گيری از قوه تخيل و با شخصيت‌پردازی، شخصیت‌های ذهنی خود در قالب نقاشی به روی کاغذ می‌آورند.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه می‌توانند به کتابخانه فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما