دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۵
کد خبر: ۹۶۶۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
فرهنگ‌سرای فردوس کارگاه آموزش اصول داستان‌نویسی «کاغذ سفید» را روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ساعت ۱۶ ویژه بزرگسالان برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی طهوری نویسنده و خالق آثار متعدد به عنوان کارشناس و مدرس کارگاه نویسندگی کاغذ سفید، در این جلسه درباره تم سفر به عنوان اولین، گستره ترین و مهم ترین تم داستانی در داستان نویسی خواهد پرداخت.

تم داستان مهم ترین جنبه مهم و ادراک داستان و نخستین گام هنر نویسنده در این کار است .تم یا تصویری کلی از نکته اساس یا فکر و خمیر مایه داستان، خط و مشی یک موضوع مهم است که بدون آن زنجیر داستان به هم پیوند نمی خورد.

این در حالی است که بیشتر داستان نویسان جوان دارای چنین ادراکی هستند و داستانشان یا توصیف یا نقل واقعه یا احساس دورنی و اخلاقی بیش نیست. این نقش درداستان همیشه کم ارزش تلقی شده و قبل از این که نویسنده خواسته باشد، عاقبت حوادث داستان را ترسیم کند، بر اثر یک احساس، واقعه ای را می پروراند که بیشتر شبیه یک جریان ساده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه رایگان می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در میدان صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44081043 تماس بگیرند.
نظر شما