پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۶
کد خبر: ۹۷۳۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر به‌کارگیری شیوه‌های ترغیبی و تشویقی در کودکان برای مطالعه و کتابخوانی گفت: کشتی کتاب با هدف ایجاد جذابیت و علاقه‌مندی در کودکان در محوطه بیرونی بلوک C در حال تکمیل و نهایی شدن است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جعفر رحمان زاده مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در حاشیه بازدید از باغ کتاب تهران گفت: کشتی کتاب در طول ۲۱ متر، عرض ۷ متر و ارتفاع ۹ متر که در محوطه بیرونی بلوک C باغ کتاب تهران قرار دارد، در حال تکمیل و نهایی شدن است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه در بخش کشتی کتاب، کودکان با مباحث علوم دریایی و اقیانوس‌شناسی آشنا می‌شوند، افزود: باید در قالب بازی‌های سرگرم‌کننده در کشتی کتاب، فرهنگ مطالعه را از همان دوران کودکی در فرزندان خود نهادینه کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد این مجموعه بزرگ و علمی، بتواند ضمن افزایش سرانه مطالعه در کشور، فرصت علم‌آموزی نوجوانان و آشنایی آنها با دانش روز دنیا را فراهم کرده و به رشد علمی کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان کمک قابل توجهی داشته باشد.

تالارهای متعدد باغ کتاب همچون تالار علم خردسال، تالار علم کودک، تالار علم نوجوان، کشتی کتاب، بخش داستان‌های تجسمی، داستان‌های شاهنامه و مجموعه سالن‌های سینما، تئاتر، همایش و... از جمله زیر پروژه‌های باغ کتاب به شمار می‌آیند که مدیرعامل جدید شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از آنها بازدید کرد. 

باغ کتاب تهران که به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران راه‌اندازی شده از قابلیت‌های بسیاری از جمله جایگزینی برای نمایشگاه بین‌المللی در عرصه تخصصی کتاب، ایفای نقش به عنوان هماهنگ‌کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر، ترویج نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین‌المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی برخوردار است.

جانمایی فضاهای مختلف با کاربردهای متنوع از جمله گالری و برگزاری نمایشگاه‌های موقت با موضوعات متنوع و تخصصی و ایجاد کافی‌شاپ و فروشگاه‌های مختلف برای فروش محصولات فرهنگی در باغ کتاب باعث جلب مخاطبان بیشتر از هر گروه سنی و با هر جنسیت و با هر تفکری شده است.

منبع: شهرنوشت
برچسب ها: کشتی کتاب ، باغ کتاب
نظر شما