يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۲
کد خبر: ۹۹۶۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
رمان «ترلان» نوشته فریبا وفی روز دوشنبه هفتم آبان ماه در قالب برنامه «اینجا چراغی روشن است» در فرهنگ‌سرای شفق نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رمان «ترلان» نوشته فریبا وفی روز دوشنبه هفتم آبان ماه ساعت ۱۷ در قالب برنامه «اینجا چراغی روشن است» با حضور علی سعید مدرس ادبیات داستانی و جمعی از دوستداران حوزه کتاب در کتابخانه فرهنگ‌سرای شفق نقد و بررسی می‌شود. 

در خلاصه داستان این رمان آمده است: دو دختر جوان به دنبال یافتن شغل سر از آموزشگاه پاسبانی در می‌آورند، محیطی خشن و ناآشنا، پر از فرمان‌های نظامی و قوانین دست‌وپا گیر. محیط آموزشگاه با دخترانی که هر کدام از شهری آمده‌اند سطر به سطر نشان داده می‌شود. ترلان می‌خواهد نویسنده شود اما نوشتن با آن محیط در تعارض است. او در پی حل این تعارض است و در کش و قوس ماجراهای داستان به خواست درونی خود نزدیک می‌شود...

رمان «ترلان» که در ایران بیش از ۱۹ بار تجدید چاپ شده است، در سال ۹۶ موفق به کسب جایزه بنیاد ادبی لیت‌پروم آلمان شد. 

فریبا وفی نویسنده آثاری مانند «پرنده من»، «رویای تبت»، «حتی وقتی می‌خندیم»، «در عمق صحنه» و «بعد از پایان» است و برنده چند جایزه ادبی معتبر در ایران شده و داستان‌هایی از او به زبان‌های انگلیسی، سوئدی، روسی، ترکی، عربی و ژاپنی ترجمه شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان ۲۱، بوستان شفق مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۰۶۸۶۹ تماس بگیرند. 

نظر شما