جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۱۴
کد خبر: ۷۰۹۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
وزیر ارشاد در گفتگو با «شهر» پیرامون نمایشگاه یاد یار مهربان:

جنتی: یادیارمهربان از نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب مهمتر است

وزیر ارشاد با بیان این که نوع کتابهایی که در نمایشگاه «یاد یار مهربان» ارائه می شود برای گروه سنی تربیت پذیر است، گفت: اهمیت این نمایشگاه بسیار بیشتر و عمیق تر از نمایشگاه هایی چون نمایشگاه بین المللی کتاب است.
علی جنتی وزیر ارشاد در گفتگو با خبرنگار شهر در نمایشگاه یاد یار مهربان با تقدیر از شهرداری تهران بخصوص سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای برگزاری این نمایشگاه گفت: امسال یازدهمین دوره این نمایشگاه است، هر سال در برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشته ایم در سال های آتی نیز حتما این مشارکت را ادامه خواهیم داد.

وزیر ارشاد با تاکید بر نقش موثرکودکان در آینده فرهنگی کشور عنوان کرد: نوع کتابهایی که در این نمایشگاه ارائه می شود برای گروه سنی تربیت پذیر و آینده سازان کشور است.از این نظر اهمیت این نمایشگاه بسیار بیشتر و عمیق تر از نمایشگاه هایی چون  نمایشگاه بین المللی کتاب است.

وزیر ارشاد پیرامون تاثیر افزایش سرانه کتاب و کتاب خوانی در توسعه فرهنگی کشور افزود: مسائل فرهنگی مسائل کیفی است،توسعه فرهنگی جزئی از مفهوم توسعه است، توسعه فرهنگی از فرایندهایی است که هرگز نمی توان آن را به شکل سطحی و کوتاه مدت در جامعه مطرح کرد، زیرا این مقوله به زیرساخت های محکم و مداوم فکری نیاز دارد.

وی افزود: آثار اقدامات و فعالیت های فرهنگی در دراز مدت قابل مشاهده است اما این امر باعث نمی شود که نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگی  و غنا بخشیدن به فرهنگ کشور را از یاد ببریم. 

وی همچنین در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با تاکید بر این که در حال حاضر با آسیب های فراوانی در حوزه فرهنگی کشور روبرو هستیم تاکید کرد: نظر شخصی بنده این است که برای مقابله با این آسیب ها راهی جز ایجاد مصونیت فرهنگی در جامعه وجود ندارد. این مصونیت حاصل نمی شود مگر با کمک مربیان و معلمان و با توسعه فرهنگ کتابخوانی.

وی با تاکید بر بیانات رهبری پیرامون تبدیل مدارس به کانون هایی برای توسعه فرهنگی افزود: ارشاد وظیفه دارد که از محیط فرهنگی مراقبت و در جهت سالم سازی هر چه بیشتر آن تلاش کند.بدین منظور باید در نشر کتب موثر در فرهنگ بومی و ملی حساس باشیم.

این مقام مسئول با تکیه بر سخنان پیشین خود تصریح کرد: شهردرای در حوزه های مختلف فرهنگی نقش بایسته خود را دارد.باید از اقدامات شهرداری تهران و نیز سازمان فرهنگی هنری شهردرای تهران تشکر کنیم. 

وی در پایان تاکید کرد: باید ضمن توجه به نشر کتاب هایی که با ارزش های بومی ما همخوانی دارد نسبت به حوزه دیجیتال و فضای مجازی نیز دقت نظر داشته باشیم زیرا این فضا، فضایی است که می توان در آن به تمام کتابخانه های مجهز در دنیا دسترسی داشته باشیم.

خبرهای مرتبط
نظر شما