جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۵
کد خبر: ۷۰۹۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
عضو کمسیون فرهنگی شورای شهر تهران مطرح کرد:

حمایت کمیسیون فرهنگی شورا از نمایشگاه یاد یار مهربان

عضو کمسیون فرهنگی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه عملکرد شهرداری تهران در برپایی یازدهمین دوره از نمایشگاه یاد یار مهربان اقدام بایسته‌ای است، گفت: در کمیسیون فرهنگی از این گونه اقدامات حمایت می کنیم تا فرهنگ کتاب و کتاب خوانی به یک منش و روش در فرهنگ مردم شهر تهران تبدیل شود.
به گزارش شهر، عبدالحسین مختاباد اظهارکرد: تحقق شعار شهر انسان محور در گرو سرمایه‌گذاری شهرداری در برپایی نمایشگاه هایی است که به توسعه شاخص های فرهنگی شهر تهران می انجامد و بی شک برپایی نمایشگاه یاد یاران به تشویق کودکان و نسل آینده شهر به خواندن و مطالعه می پردازد که ثمره آن حرکت بر مدار شهر انسان محور است.

مختاباد افزود: واقعیت آن است که هر چه قدر در زمینه کار فرهنگی بودجه در نظر گرفته و سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است چرا که سبد فرهنگی و به ویژه خرید کتاب در شهرتهران فقیر است و وضعیت ساعات مطالعه اسفبار است.از این رو اقداماتی همچون برپایی نمایشگاه یاد یار مهربان منجر به تشویق بخش مهمی از جامعه به مطالعه می شود.

عضو شورای فرهنگی شهر تهران با تاکید بر اینکه راه اندازی این نمایشگاه در باغ کتاب یک سرمایه گذاری میلیاردی است تاکید کرد: وظیفه شهرداری تهران فضا سازی است که این کار را به خوبی انجام داده است و لازم است سایر ارگان ها همانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر ارگان هایی که مجری و عامل کارهای فرهنگی کلان در کشور هستند، همچون شهرداری به این عرصه ورود پیدا کرده و چنین فضاهایی را مورد استفاده قرار داده و پر کنند.

وی افزود: طی سال های گذشته از جهت کار سخت افزاری در شهر تهران اقدامات کافی صورت گرفته و ساخت اتوبان ها و پل ها موید این موضوع است اما اکنون همانطور که شهردار تهران تاکید داشته باید به سمت شهر انسان محور و بحث های اجتماعی و فرهنگی شهر بیشتر حرکت کنیم. از این رو شورای شهر نیز به عنوان شورایی که مسئولیت پیگیری مطالبات اجتماعی ، فرهنگی و هنری شهروندان تهران را بر عهده دارد از این دست اقدامات مدیریت شهری حمایت می کند.

بنابراین گزارش، نمایشگاه یاد یار مهربان، 3 تا 9 آذر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در باغ کتاب تهران برگزار می شود.
خبرهای مرتبط
نظر شما