جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۲
کد خبر: ۸۱۹۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر برگزار می‌شود؛

نمایشگاه نقاشی‌خط قرآنی در نگارخانه گلستان

مسئول نگارخانه گلستان از برپایی نمایشگاه نقاشی‌خط قرآنی مقطعه تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.
نمایشگاه نقاشی‌خط قرآنی در نگارخانه گلستانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فاطمه فیلی گفت: تابلوهای ارائه شده در این نمایشگاه از آثار علی مینایی‌فرد برنده مسابقه خوشنویسی بوسنی و هرزگوین است که با استفاده از حروف رمزدار ۲۹ سوره از سوره‌های دارای حروف مقطعه قرآن کریم خلق شده است.
  
فیلی در ادامه با معرفی سه اثر دیگر با مضمون آیه‌الکرسی، بسم الله الرحمان الرحیم و مرغ باغ ملکوت تاکید کرد: سبک‌های استفاده شده در این آثار سبک گرافیک کامپیوتری است که به عنوان سبکی نو در طراحی آثار قرآنی به شمار می‌رود.
  
مسئول نگارخانه گلستان افزود: ابعاد آثار ارائه شده در این نمایشگاه ۴۰ در ۴۰ است و تابلو مرغ باغ ملکوت با ابعادی در حدود یک متر و بزرگتر از سایر آثار با سبک نقاشی‌خط، دست‌ساز و نوع متفاوتی از آثار ویژه قرآنی به شمار می‌رود که در این نمایشگاه به نمایش در آمده است. 
    
این نمایشگاه از روز پنج‌شنبه ۱۸ تیرماه هم‌زمان با شب‌های قدر به مدت دو هفته با نگاهی متفاوت به کتابت قرآن در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای بازديد از اين آثار هنری می‌توانند تا ۲۶ تیرماه، ساعت ۹ تا ۱۹ به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان مراجعه كنند يا برای كسب اطلاعات بيشتر با شماره 77841376 تماس بگيرند.
نظر شما