پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۴۷۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
همزمان با میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نوی میلادی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز شنبه هشتم دی ماه با خانواده شهید ارمنی ویگن گاراپیدی دیدار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نوی میلادی و در ویژه‌برنامه «به تماشای سرو»، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س)، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری و فریده صاعلی رییس فرهنگ‌سرای رضوان شنبه هشتم دی ماه با خانواده شهید ارمنی ویگن گاراپیدی دیدار کردند.

رییس سازمان فرهنگی هنری با خانواده شهید ارمنی دیدار کرد

در این دیدار رییس سازمان فرهنگی هنری با تبریک سال نوی میلادی به اهمیت حضور شهدای ارامنه در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: بدون شک امنیتی که امروز داریم را مدیون خون شهدا هستیم. تکریم و قدردانی از پدر، مادر و خانواده شهدا کوچک‌ترین وظیفه در مقابل خانواده شهداست.

در ادامه مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) با تبریک ولادت اعجازگونه حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نوی میلادی گفت: باعث افتخار است که ادیان الهی ۴۰۰ ایثارگر، آزاده و شهید را تقدیم راه انقلاب کردند که ۱۰۰ نفر آنها شهید و ۱۳ نفر اسیر شدند. 

رییس سازمان فرهنگی هنری با خانواده شهید ارمنی دیدار کرد

سعید خال در ادامه غزلی از حافظ خواند و گفت: خواجه شیرازی چندین بار از حضرت مسیح(ع) در غزلیات خود یاد کرده است که یکی از آنها این‌گونه آغاز می‌شود؛ مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید/ که ز انفاس خوشش بوی کسی می‌آید.

بریدن کیک برنامه «به تماشای سرو» توسط مادر شهید به مناسبت سال نوی میلادی و تجلیل از خانواده شهید ویگن گاراپیدی از بخش‌های دیگر این برنامه بود. 

رییس سازمان فرهنگی هنری با خانواده شهید ارمنی دیدار کرد

شهید ویگن گاراپیدی در سال ۱۳۴۴ در روستای خاکباد از توابع الیگودرز به دنیا آمد و تا زمان فوت پدرش در این روستا زندگی می‌کرد. ویگن در سال ۱۳۶۵ در ۲۱ سالگی پس از چند ماه دوره آموزشی در پادگان لویزان به لشکر ۲۱ حمزه در دهلران و سپس موسیان منتقل شد. ویگن گاراپیدی اوایل اسفند ماه ۱۳۶۵ به جبهه رفت و اوایل فرودین ماه  ۱۳۶۶ در منطقه زبیدات (شرهانی) عراق به شهادت رسید.

مطالب مرتبط
نظر شما